Начало Избрани Продадоха шампионски болид на Шумахер за $14.9 млн.

Продадоха шампионски болид на Шумахер за $14.9 млн.

980
0
Ферари F2003-GA
снимка, Ферари

Продадоха шампионски болид на Шумахер за $14.9 млн. Става дума за автомобила Ферари F2003-GA, състезавал се през по-голямата част на сезон 2003 в F1. Продажбата на легендарния болид на Скудерията е била на търг в Швейцария, който се е провел тази седмица.

Болидът на Ферари с шаси 299 записва общо пет победи през 2003 г. Те са спечелени от Шумахер на пистите Каталуния, Ред Бул Ринг, Жил Вилньов, Монца и Индианаполис. Това е едно от четирите шасита, с което Шумахер записва пет или повече победи през даден сезон, в който накрая става световен шампион.

Моделът Ферари F2003-GA е бил продаден търг в Женева, организиран от аукционната къща Сотбис (Sotheby’s). За него са платени 14.630 милиона швейцарски франка ($14.9 млн.) от анонимен участник, който се е обадил по телефона.

По този начин F2003-GA става вторият най-скъп автомобил от Формула 1, продаван някога на търг. Той e надминат единствено от Мерцедес W196R от 1954-та, за който са били за $29 650 095 през 2013 г.

Цената на автомобила на Скудерията надхвърли очакванията. Според Sotheby’s, първоначалното наддаване на този болид може да достигне до $9.4 млн. Тази продажба означава, че автомобилът на Шумахер подобрява собствения си рекорд. Преди това моделът Ферари F2001 от 2001 г. е бил продаден за $7 504 000 на търг на Sotheby’s в Ню Йорк.

„Автомобили от F1 с такова качество и произход изключително рядко се появяват на пазара. Този конкретен модел е най-добрият от най-добрите“, сподели директорът на Sotheby’s. за продажби в Европа, Близкия изток и Африка Августин Сабатие-Гарат.

„Радваме се, че цената му е рекордна за такъв автомобил, тъй като тя наистина отразява значението на това шаси.“

Автомобилът Ферари F2003-GA е оборудван с двигател V10 и е изминал само 148 км, откакто е реставриран във фабриката в Маранело тази година. Моделът от сезон 2003 се е отличавал с нови разработки, включително по-дълго междуосие за подобряване на аеродинамиката. Намерението на този дизайн е било да оптимизира настройките си за гумите Бриджстоун. Така по време на квалификацията по-голямата част от теглото се мести към задната част на болида. След това то е можело да се премести напред, за да намали износването на задните гуми. Освен това автомобилът е генерирал мощност от 930 к.с. и е бил с ограничение от 19 000 об/мин.