Начало Рали Промени в регламента на Световния рали шампионат за 2014 г.

Промени в регламента на Световния рали шампионат за 2014 г.

49
0
WRC

Световният съвет на ФИА взе доста решения на последното си заседание, проведено в Гудууд, които засягат различните шампионати, администрирани от федерацията. След като вече обърнахме внимание на промените в регламента на Формула 1, сега е време да разгледаме внимателно и тези, засягащи световния рали шампионат.

През следващия сезон минимум 25% от общия маршрут на надпреварите трябва да е под формата на скоростни отсечки. Досега в това отношение нямаше ограничения.

Догодина отборите ще могат да използват гуми на повече от един производител. Това трябва да гарантира повече гъвкавост в стратегиите на отборите. Така те ще могат да карат с една марка на асфалтовите ралита и с друга на макадам.

За да се даде възможност да се увеличи животът на сегашните автомобили, на производителите ще бъде дадена възможност да предлагат своите коли от 2011, 2012 и 2013 г. без модификациите по тях отново да трябва да бъдат хомологирани. Също така за 2014 г. ще бъде разрешен така наречения Joker – шаси или мотор, различаващи се от хомологираната версия. През тази година той не може да се използва нито във WRC, нито във WRC2, за да се ограничат разходите.

За да изчезнат колите от клас S2000, те няма да се допускат до старт от следващата година. Вместо това влиза новият регламент R5, по който Ситроен, Форд и Пежо вече имат конструирани коли, част от които участват в тазгодишния европейски шампионат (ERC). Досега предписаното минимално тегло за тях от 1200 кг е увеличено на 1230 кг, за да се избегне използването на скъпи олекотени материали.