PSA Peugeot Citroen и Renault се целят в младите потребители с последните си компактни SUV-ове. Продажбите на такива автомобили в Европа достигнаха 335 480 броя през 2012 г. и желанието на производителите е да достигнат още по-добри данни с новите 2008 и Captur.
Реализацията на компактни SUV-ове се е качила с 45% от 2007 г. досега. Анализатори твърдят, че продажбите могат да се удвоят до 2016 г.
Първите реакции спрямо 2008 са положителни, категорични са Peugeot – особено от дилърите. Директорът търговските операции за Европа Жан-Филип Импарато обясни през агенция Блумбърг, че вярва на тези първи признаци, тъй като обикновено хората, които продават колите, са наясно кой модел ще се хареса наистина.
Cpatur пък продължава обновяването дизайна на Renault, започнал с новото субкомпактно Clio.
И двата модела трябва да влязат в продажба следващия месец.
Цената на Peugeot 2008 ще е около 15 000 евро (при 12 000 за 208). Компанията очаква да продаде 200 000 броя от новия модел до 2015 г. (половината в Европа, останалите – на развиващите се пазари). Според Renault Captur ще е в директна конкуренция в 2008, но не посочи очаквания за реализацията.
– По-лесно е да се открие ниша в разрастващ се сегмент. И е по-лесно да се убеди клиент да опита чисто нов продукт, отколкото да го привлечеш с отстъпки за вече съществуващи такива – коментира шефът на бранд отдела в PSA Фредерик Сен-Жур.
На пазара вече има сериозна конкуренция. От Opel заявиха, че имат почти 90 000 поръчки за Mokka, която се продава от миналата година. Планът на Fiat за промяна в положителна посока продажбите на компанията в Европа включва SUV на Alfa Romeo. Догодина фирмата ще произвежда малък Jeep и 500Х (SUV-вариант на модела 500). Audi възнамеряват да удвоят SUV моделите си до 2020 г.
Досега Nissan имат 40% от продажбите в тази ниша със своите три SUV/кросоувър модели. Очакванията на анализаторите са 478 159 коли от този тип да бъдат закупени през 2013 г.