Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел на полпозишън за Гран при на Мексико

Фетел на полпозишън за Гран при на Мексико

81
0

Себастиан Фетел спечели първата позиция за Гран при на Мексико. Пилотът на Ферари бе най-бърз в квалификацията на пистата Ерманос Родригес, оставяйки зад себе си Макс Верстапен (Ред Бул) и Люис Хамилтън (Мерцедес). Верстапен ще бъде разследван заради инцидент с Валтери Ботас – стюардите ще проверяват дали попречи на финландския състезател. 

Пиер Гасли се появи в гаража броени минути преди старта на сесията, но в цивилни дрехи. Французинът изобщо не участва в квалификацията, след като отборът му Торо Росо не успя да се справи с повредата в задвижващата му система.

Първото време в Q1 записа Ромен Грожан – 1:21.359 мин. Пилотите на Ферари излязоха с гуми суперсофт и Себастиан Фетел оглави класирането с 1:18.045. Кими Райконен бе на 0,103 сек зад него. Със същите гуми бе и Макс Верстапен, докато съперниците им от Мерцедес директно сложиха ултрасофт. При първите серии Валтери Ботас даде 1:17.578, а Хамилтън свали 0,060 сек от това време и излезе първи. Фетел остана на +0,147 сек – трети, зад Верстапен, чието постижение бе 0,112 сек по-бавно от това на Люис.

Фернандо Алонсо даде пето време 6 минути преди края на Q1. И той, и съотборникът му в Макларън Щофел Вандоорн обаче ще стартират надпреварата от дъното на стартовата решетка заради поредните сменени компоненти в задвижващите им системи.

Хамилтън излезе отново в края на първия квалификационен сегмент. Англичанинът пак каза, че има проблеми с мощността на агрегата си, каквито се появяваха и в тренировките.

Две минути и половина в зоната на отпадащите бяха Грожан, Маркус Ериксон, Кевин Магнусен и Вандоорн. От тях единствено белгийският състезател на Макларън даде време, класирало го за Q2 – за сметка на Верлайн.

Алонсо се обади по радиото, че няма мощност: „Като че ли няма турбо.” Проблемът се изчисти и испанецът продължи, завършвайки обиколката си и приключвайки Q1 на пета позиция.

Мерцедес и Ферари започнаха Q2 с гуми ултрасофт. Ботас пръв влезе в бърза обиколка и записа 1:17.161 мин. Райконен бе на 0,373 сек, докато Хамилтън направи втори тур с ниско темпо – остана на над 9 секунди от съотборника си. Фетел оглави подреждането с 1:17.058. Веднага след това Люис свали 0,023 сек от времето на немския си съперник.

Брендън Хартли спря на пистата с проблем в задвижващата система – пореден за екипа на Торо Росо този уикенд.

Жълтите знамена заради инцидента спряха Верстапен, който бе започнал обиколка с изключителен втори сектор. При втория му опит пилотът на Ред Бул бе с половин секунда по-бърз от Хамилтън и излезе пръв. Това бе първата обиколка под 1:17 мин. Трети в класирането бе Фетел, следван от Ботас, Райконен, Рикиардо, Сайнц, Перес.

Уилямс бяха избрали пилотите им да направят решителните си квалификационни опити за класиране в топ 10 в самия край на Q2. Ланс Строл пръв започна бърза обиколка. Канадецът бе на 2,635 сек от времето на Верстапен – 11-и. Фелипе Маса го измести от тази позиция. Само те се бореха за влизане в Q3 след спирането на Хартли – състезателите на Макларън изобщо не излязоха на трасето в този сегмент.

В края на Q2 пък Фетел даде второ време.

Решителната битка за разпределение местата на първите пет редици на стартовата решетка започна с бърз тур на Верстапен. Пилотът на Ред Бул записа 1:32.517 след грешка. Ботас се прибра, след като попадна на Верстапен и спря.

Хамилтън даде 1:16.934, Фетел подобри това време с 0,101 сек. Верстапен бе най-бърз при втория си опит – с 0,259 сек спрямо постижението на Себастиан. Рикиардо се нареди четвърти. Окон зае петата позиция пред Сайнц, Перес, Райконен и Хюлкенберг.

Последните опити започнаха по-малко от 4 минути преди карирания флаг. Верстапен отново излезе пръв, а стюардите съобщиха, че инцидентът между него и Ботас ще бъде разглеждан след квалификацията.

Валтери се класира четвърти с първата си бърза обиколка. Хамилтън не подобри времето си. Фетел обаче бе по-бърз от Верстапен с 0,086 сек и спечели първата позиция.