Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рено: Връзката с Ред Бул вече не функционира

Рено: Връзката с Ред Бул вече не функционира

28
0

По всичко личи, че Рено и Ред Бул са пред раздяла. И докато в началото на сезона отборът на Диди Матешиц не спираше да критикува своите партньори, сега французите също не крият разочарованието си. Сирил Абитебул, спортният директор на Рено дори вече окачестви в интервю пред ESPN съвместния проект като провал.

„Не искам да обвинявам никого, но във връзката ни с Ред Бул трябва да има взаимна полза“, заяви Абитебул. „Тази връзка обаче вече не функционира и вече не дава очакваните резултати. Разбира се по отношение на задвижващите системи ние не сме там, където бихме искали да сме. Аз мисля обаче, че не трябва да бъдем обвинявани само ние за това, защото нещата са много по-комплексни.“

Ред Бул и Рено имат договор за още един сезон, но е публична тайна, че екипът иска да разтрогне възможно най-бързо този контракт. Рено от своя страна иска в бъдеще да бъде представен със свой отбор и затова преговаря за връщането на екипа на Лотус.

Според Абитебул е много важна близката връзка при развитието на шасито и задвижващата система.

„Когато работата по двигателите бе замразена и разходите бяха по-ниски, тогава можеше да си позволим да мислим и работим в различни посоки. Сега обаче при техническата надпревара трябва внимателно да се преценява, дали да се вложат пари в разработката на задвижващата система или в развитието на предно крило например. Така един заводски отбор като Мерцедес, който разполага с определен бюджет може да реши преди сезона колко пари да вложи за развитие на двигателя, на шасито или за пилотите си.“

Връзката между Рено и Ред Бул продължавала да бъде като между клиент и доставчик, като това била една от причините за липсващия успех. Действително през миналата година бе обявено, че Ред Бул е официален заводски тим на Рено.

„Но да обявим, че Ред Бул са наш заводски отбор е едно, а съвсем друго е да приложим това на практика.“

В думите на Абитебул може да се види разочарование от загубата на доверие между партньори, спечелили заедно четири поредни титли.

„Те (Ред Бул – б.а.) са марка, която пасва добре на нашите клиенти. Ние не сме високо образовани или елитарни, а се отъждествяваме с начина на живот на младото поколение. В много отношения тази марка ни отива, но ако не можем да получаваме нищо от връзката си с тях, пропускаме един огромен шанс.

Затова искаме отново да поемем контрол и да отговаряме еднолично за нашето представяне, за нашата марка, за нашите комуникации и за нашия технически план.“