Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 R31 с иновативна концепция за изпускателната си система

R31 с иновативна концепция за изпускателната си система

53
0
R31,Виталий Петров

Концепцията на Рено за изпускателната система на новия болид R31 бе едно от най-обсъжданите неща днес на пистата Рикардо Тормо. Идеята на конструкторския екип в Енстън е подобрено аеропритискане, част от което досега се постигаше с така наречения обдухван дифузьор. Част се загуби със забраната на двойните дифузьори и това принуди екипите да реконструират сериозно задната част на болидите си.

В случая с Рено конструкторите са намерили вариант, при който да изведат отворите на изпускателната система от двете страни на пилота, под кутиите за радиаторите. Чрез това разположение се постига насочване на изгорелите газове около и под кутиите, откъдето се насочва към пода.

Рено са изтеглили тръбите напред (с около 1 метър) и са ги разположили между шасито и радиаторите, след което са ги извили под 90 градуса, за да сочат към края на пода – разяснява експертът Крейг Скарбъроу. – Газовете следват ръба и отиват отдолу. Това ускорява потока под пода и създава по-високо аеропритискане.

Според него основните проблеми, които могат да възникнат при подобно решение са прегряване и с режимите за управление на двигателя:

Изпускателната система стига 600-800 градуса по Целзий, така че ще е необходимо сериозно внимание, за да не прегреят резервоарът, радиаторите и електрониката. Хората на Роб Уайт трябва да разработят решение за използването на дълги тръби, което по принцип е подходящо при ниски обороти, но не толкова за мотор, работещ при 18 000 об/мин. Рено са сложили KERS-а си под резервоара, а това е за да се направи място точно за тази система.

Скарбъроу твърди още, че иновативната концепция на Рено би била значително по-лесна за копиране от други отбори в сравнение с F-duct-а (забранен през 2011 г.). Той бе дело на Макларън и изискваше промени в монокока, което отнема доста време, а изпускателната система от Енстън не засяга шасито.