Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Райконен: Следващите две състезания са решаващи

Райконен: Следващите две състезания са решаващи

34
0

Кими Райконен е на мнение, че е жизнено важно неговият отбор Ферари да постигне силни резултати през следващите две състезания.
Италианският отбор изгуби инициативата спрямо съперника си Макларън по време на последните три състезания и Райконен вече е на 26 точки зад лидера в шампионата Люис Хамилтън.
Финландецът, който не се е качвал на стълбицата от третия кръг на шампионата в Бахрейн, смята, че е време да инкасира добри резултати, ако иска да съхрани някакви шансове в надпреварата за титлата.
От Ферари планират въвеждането на нови компоненти, които се тестват на Силвърстоун през тази седмица и Райконен се надява, че те ще помогнат за настигането на Макларън, след като показаното в Северна Америка бе разочароващо.
„Разбира се, ние очаквахме много повече от девет точки от тези две състезания, макар и да можеше и да е още по-лошо. Особено в Канада. Разочарован съм. Изостанахме в шампионата от нашите основни съперници, но не всичко е приключило още.
Това е спорт, където нещата могат да се преобърнат много бързо. Със сигурност никой в отбора не иска да се примири. Върху нас тегне голямо напрежение, но същото важи и за съперниците ни.
Имаме нов аеродинамичен пакет, както и някои други неща. Да се надяваме, че ще можем да стопим преднината на Макларън. Едно нещо е безспорно – ние наистина се нуждаем от по-добри резултати през идващите две състезания. Много зависи от тестовете тази седмица.“
Райконен признава, че отборът плаща дан на невъзможността да постигнат добра квалификация, но също така според него Ферари губят и при стартовете.
„Ние изгубихме точки особено заради представянето ни в квалификациите и при старта. То беше по-слабо от очакваното. Макларън са направили крачка напред. Изглежда са в състояние да загреят гумите си добре, което им дава повече сцепление и по-добро представяне в първата обиколка.
По време на последните две състезания трябваше да стартирам от мръсната страна на пистата. Това също не помага. На всичко отгоре стартирах и с по-твърдите гуми в САЩ, докато всички останали бяха с по-меките. Като казвам това, ние имаме нужда от подобрение в тази част от състезанието. Защото когато загубиш позиции на старта, животът ти става по-труден.
Например в Индианаполис аз успях да изпреваря Хайдфелд и Ковалайнен и бях в състояние да натискам. Колата беше добре балансирана и успях да постигна наистина добри времена за обиколка. След това настигнах Фелипе. А когато се окажеш зад съотборника си в заключителната част на състезанието, не ти се иска да рискуваш прекалено.“
/от Аутоспорт/