Начало Автомобилни новини Range Rover Electric: Последни зимни изпитания

Range Rover Electric: Последни зимни изпитания

68
0
Range Rover Electric

Прототипите на електрическия Range демонстрират универсални способности със завършването на втория тестов сезон в екстремните зимни условия на Северна Европа

Прототипите на Range Rover Electric успешно преминаха втория си зимен тестов цикъл в арктическите условия на Северна Европа. Тук тестовите машини доказваха своята надеждност и ефективност при екстремни студове. Изпитонията в Арйеплог, Швеция, обхванаха над 72 000 километра по замръзнали езера и трудни терени. Те имаха за цел да проверят ключови технологии, които ще оформят бъдещия електрически SUV на марката.

Централна роля в тестовете играе новата термична система ThermAssist, която оптимизира използването на енергия при ниски температури. Системата е способна да намали енергийния разход за отопление с до 40%, като възстановява топлина за загряване  на задвижващата система или интериора дори при температури до –10°C. Това не само гарантира комфорт в купето, но и съхранява капацитета на батерията при зареждане, което е от критично значение в студен климат.

Инженерите са потвърдили и ефективността на шофирането с един педал, което се оказва изключително полезно върху лед и сняг.  В комбинация със системата Terrain Response тази функция позволява на автомобила да се справя с наклони до 28°. Въпреки различните нива на сцепление тя осигурява плавно спиране и потегляне без нужда от използване на спирачки.

Мощна батерия с голям капацитет

Range Rover Electric е оборудван с батерия с напрежение 800 V и капацитет от 117 kWh, проектирана вътрешно от JLR. Тя използва архитектура cell-to-pack с компактно подредени призматични клетки за по-добра енергийна плътност. Новото окачване с двукамерни въздушни елементи компенсира специфичното разпределение на теглото при електрическите модели. Така се поддържа характерната за един Range Rover стабилност.

Друг акцент е интелигентната система за задвижване на всички колела, която използва технологията Intelligent Driveline Dynamics. Тя позволява гъвкаво разпределение на въртящия момент към задния мост – от 100% до 0%. Изключителната бързина и прецизност на процеса значително подобрява сцеплението и стабилността спрямо аналогични системи при двигатели с вътрешно горене.

Резултатите от втория зимен тестов сезон потвърждават, че електрическият Range Rover съчетава традиционния комфорт, проходимост и изтънченост на марката с иновативни технологии, които гарантират сигурност, ефективност и премиум изживяване дори при най-суровите условия. Следващата стъпка в процеса е продължаване на тестовете преди старта на клиентските резервации.