Начало Автомобили Range Rover Sport преодоля 2170-метрово спускане

Range Rover Sport преодоля 2170-метрово спускане

62
0

Range Rover Sport е луксозен, мощен SUV и първият сериен автомобил, осмелил се да атакува страховита ски писта. Моделът се справи с опасния терен на 14,9-километровото трасе за спускане в Мюрен (Швейцария) за 21:36 мин.

По време на 2170-метровото спускането Range Rover Sport следваше трасето, използвано от скиорите при трудното състезание Инферно, Мюрен – едно от най-старите и най-предизвикателни ски спускания. Автомобилът преодоля сняг, лед, хлъзгави скали, кал, начупен асфалт, трева и чакъл, подпомаган от новаторската технология Terrain Response на Land Rover.

Въведен на пазара през 2013 г., Range Rover Sport е истинска история на успеха на Land Rover. Автомобилът предоставя целия финес и проходимост, очаквани от голям SUV, заедно с динамика, свързвана обичайно със спортен автомобил.

Най-новата информационно-развлекателна система InControl Touch Pro на Land Rover, технологията Advanced Tow Assist за подпомагане на тегленето и икономичен 2-литров дизелов двигател Ingenium бяха добавени към характеристиките през август.

„Това наистина беше едно от най-трудните изпитания, които съм срещал в кариерата си на пилот. Маршрутът беше безумен и със сигурност една от най-тежките писти, които съм преминавал. Предизвиква те с всяко възможно препятствие от тази страна с разтопена лава и условията бяха толкова лоши, колкото можете да си представите – проливни дъждове в комбинация със скали, дървета, всякакви неща, с които никак не искате да се сблъскате”, коментира британският пилот Бен Колинс, който бе зад волана.

Той обясни, че е трябвало да използва Terrain Response, защото „тревата беше като ледена пързалка”.

Коварното, но красиво планинско трасе изпита проходимостта на Range Rover Sport с лед и киша на върха, където Колинс достигна 120 км/ч, и мъгла и мокра трева в края, където бяха отчетени 155 км/ч.

Новаторската технология Terrain Response има шест режима, които адаптират настройките на автомобила към съответната повърхност. Например в Динамичен режим антирол барът се втърдява, за да намали клатенето на каросерията.

Режимът Трева/Чакъл/Сняг намалява недозавиването и прекомерното завиване чрез спиране на двигателя, докато в режим Кал и Коловози задният диференциал се заключва, за да позволи контролирано плъзгане на колелата за по-добро сцепление.

По пътя си надолу върховият, мощен SUV се справи с рисковани наклони, достигащи до 75% – по-стръмни от много черни писти в прочутите ски курорти като Шамони – при минусови температури.

Постижението беше осъществено с Range Rover Sport с 5-литров бензинов двигател V8 с компресор суперчарджър, 510 к.с., стандартно оборудван с изключение на съществените, добавени с цел безопасност, ролбар и подсилени гуми.