Уикендът на Мерцедес в Монте Карло приключи с 11-то място на Джордж Ръсел и 18-то на Андреа Кими Антонели в надпреварата. Състезанието за Гран при на Монако не бе по-леко за осемкратните световни шампиони от квалификацията, в която италианският пилот катастрофира, а задвижващата система на англичанина се изключи, когато мина по неравност на трасето. В неделя от Мерцедес използваха тактиката с бавене на съперници, за да направят задължителните питове. Ръсел отнесе и сериозно наказание – минаване през питлейна – заради това, че изпревари Алекс Албон (Уилямс) през шикана.
„Определено имах чувството, че играхме шах на пистата с тези два задължителни пита. За съжаление Уилямс и Рейсинг Булс избраха същата като нашата стратегия и това ни остави без опции. Все пак се опитахме да изкараме дълго на пистата, надявайки се на кола за сигурност или червен флаг, но нищо такова не стана“, коментира Ръсел.
Английският пилот на Мерцедес демонстрира необичайно за него опортюнистично отношение към ситуацията с Албон и последвалото наказание
„По ирония на съдбата финиширах на по-предна позиция вследствие на маневрата си спрямо Алекс, отколкото щях да постигна ако не бях направил нищо. Това само по себе си доказва, че системата е сбъркана. Бях малко изненадан от санкцията, но честно казано не ми пукаше, защото бях извън точките. Нямах никакъв шанс да се насладя на карането в събота. Затова си казах: „Майната му, искам малко удоволствие, да покарам на тази писта на пълна газ“. И точно това направих. Последните 25 тура бяха най-забавното ми изживяване през целия уикенд. И както споменах, ироничното е, че ако не бях постъпил така (с Албон), щях да съм 15-ти или 16-ти“, обясни Ръсел.
Стюардите уточниха в решението си за наказанието на Джордж, че то е толкова тежко заради предумишленото действие на пилота на Мерцедес.
„От радио съобщението му стана ясно, че ще приеме „санкцията“, тоест, че маневрата е умишлена. При това положение наказание от 10 секунди е недостатъчно, тъй като става дума за преднамерено действие“, се казва в решението.
Албон и Ръсел проявиха чувство за хумор спрямо инцидента помежду им. Джордж каза, че за наказание щял да даде сметката за вечерята след състезанието на пилота на Уилямс. По-късно Алекс публикува в социалните мрежи снимка, на която държи сметка с надпис: „Няма за какво, @georgerussell63“.
View this post on Instagram
Ръсел сподели също така, че правилото за два задължителни пита не проработи заради тактиката на някои екипи – Мерцедес включително – за бавене на съперници.
„Да караш с 4 секунди по-ниско темпо тук е свръх лесно. Стратегът ни обясни, че при по-малко от 3 секунди аванс в скоростта възможността за изпреварване е 0%. Трябват ти 4,5 секунди за 50% шанс да задминаваш. Тоест може да пуснеш F2 болид на пистата и ще има изгледи да задържи F1 кола“, обясни Ръсел
„Идеята с двете спирания в бокса не проработи, защото бе прекалено лесно отбори да работят екипно, за да отварят разлика за питовете. Не знам какво е решението. През 2022 и 2023 г. имахме късмет и мокрите състезания, тогава имаше известно вълнение. Дали пък не трябва да мокрят пистата?“, попита английският пилот на Мерцедес, връщайки се към една от старите идеи на Бърни Екълстоун.
„За всички пилоти квалификацията е най-вълнуващият момент от уикенда. Трябва ли да приемем, че не трябва да има състезание и че е квалификационна надпревара? Една (квалификация) в събота, една в неделя и този, който се класира на пол взима някакви точки, някаква малка купа, а този с пола в неделя – още малко точки. Тук обичаме тази сесия и според мен всички се наслаждават най-много на нея. 99% от останалите хора в Монако си сърбат шампанско по яхтите и не им пука (за състезанието)“, каза още Ръсел.