Джордж Ръсел се надява Мерцедес и останалите отбори, чиито болиди подскачат, да намерят решение на проблема, защото той вече води до физически проблеми. 24-годишният пилот посочи феномена като потенциално опасен за състезателите още по време на предсезонните тестове. На пистата Имола обаче тресенето бе още по-екстремно.
„Когато колата е в правилния прозорец и гумите работят, усещането от управлението е добро. Но това подскачане направо ти отнема дъха. Беше най-екстремното, което някога съм изпитвал. Наистина се надявам да намерим решение.“
„Надявам се всеки отбор, който страда от това, да намери решение, защото просто не може пилотите да продължават да карат с подобно поведение на колите. През изминалия уикенд имах сериозни проблеми с гърба си, почти гърдите ме боляха от тресенето“, обясни Ръсел
По време на уикенда в Имола Нико Розберг отбеляза, че „главата те заболява само като гледаш“
„Стига до края на правата и трябва да скочи на спирачките, няма увереност в колата и не може да атакува при такова подскачане. И двамата (с Хамилтън) се борят с автомобила и изглежда не успяват да разберат как да оправят нещата“, допълни световния шампион за 2016 г.
Maximising the points available 👊 @GeorgeRussell63
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) April 25, 2022
Шефът на Мерцедес Тото Волф още в началото на уикенда на Имола отбеляза, че подскачането на F1 W13 е най-екстремното, което е виждал. След състезанието той каза, че колата е била неуправляема и дори се извини на Люис Хамилтън за това.
„Той е най-добрият пилот в света, а няма достатъчно добра кола за нормално представяне. Заради това е кажи-речи безпредметно дали завършва осми, 12-ти или 15-ти. Няма значение – все е зле. Но истински великите винаги се завръщат. Няма велик пилот без тежки моменти през кариерата си. Такъв е случаят и с него в момента, а той ще помогне на отбора да преодолее бурята. Ще се държим заедно и в лошото, и в доброто, а миналата неделя определено беше един много лош ден“, каза още Волф.
“We will come out of this.” ❤️
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) April 25, 2022