Джордж Ръсел и Люис Хамилтън финишираха пети и седми в Гран при на Монако. По-младият англичанин помислил в самото начало на състезанието в княжеството, че може дори за победа да се бори преди катастрофата в дъното на колоната да спре състезанието и всички да сменят гуми.
„При първото подреждане на стартовата решетка бяхме с хард, а четиримата пилоти пред нас – с медиум. Казах си: „Перфектно!“ След като Карлос [Сайнц] спука гума за момент си помислих, че имаме шанс поне за подиум, ако не дори за победа, защото бяхме с различна стратегия. В момента, в който се появи червеният флаг обаче, всичко това се изпари“, призна Ръсел
„Въпреки това мога да кажа, че приключихме вероятно един от най-добрите си уикенди досега. Изкарахме повече от 70 обиколки с медиума, в края намалихме разликата спрямо Ферари и Макларън. Отборът свърши невероятна работа, за да излязат последните новости на писта. От моя страна имаше известно напрежение да не проваля всичко. Но мисля, че като цяло уикендът бе наистина положителен за нас. Според мен сме в състояние да продължим в този дух и в следващите стартове“, допълни Ръсел.
View this post on Instagram
Хамилтън също като съотборника си завърши на позицията, от която стартира – седми. За разлика от повечето пилоти той направи спиране в бокса и по време на същинското състезание. Това му даде шанс да вземе точката за най-бърза обиколка.
„Всички смениха гуми вследствие на спирането заради катастрофата и после само управляваха темпото си, което бе наистина бавно. Това определено бе едно от най-скучните състезания, в които някога съм участвал. Но това е Монако, отбеляза Хамилтън.
„Има доста окуражаващи знаци от представянето ни през изминалия уикенд. Отборът се труди изключително упорито, за да изкара нови неща на трасето, а в идващите стартове предстои още развитие. Направихме крачка напред и ако успеем да направим още няколко, то се надяваме да се борим с трите отбора пред нас“, каза още Хамилтън.
При прекъсването заради инцидента в началото Хамилтън каза по радиото на отбора си: „Аз нали ви казах“. Това се отнасяше за гумите и стратегията. След финала оперативният директор на Мерцедес Андрю Шовлин обясни, че избраният вариант имал своите положителни и негативни страни
„Спиране или кола за сигурност след боксовете на първите четирима щяха да са възможност и за двамата ни пилоти да стигнат до подиума. Червен флаг в първата обиколка по принцип е малко вероятен, но точно това се случи. Затова се оказахме в ситуацията, при която пилотите ни трябваше да изкарат състезанието с гуми медиум“, обясни Шовлин.
View this post on Instagram