Джордж Ръсел направи сравнение между доминацията на Ред Бул през 2023 г. и тази на Мерцедес в началото на турбо-хибридната ера. Британецът е категоричен, че отборът от Милтън Кийнс има огромна преднина спрямо своите съперници, които дори е по-голяма от тази, която имаше Мерцедес през 2014 г.
Мерцедес наложи доминацията си в началото на турбо-хибридната ера в F1 преди 9 години. Германският производител създаде задвижваща система, която имаше сериозен аванс спрямо всички останали. В повечето стартове от сезон 2014 имаше поне 4-5 автомобила с двигатели на Мерцедес, които влизаха в топ 10. Разбира се, в поне 85 % от случаите първите две позиции бяха заети от Люис Хамилтън и Нико Розберг
Мерцедес продължи хегемонията си в F1 до края на 2020 г. След това германският производител загуби титлата при пилотите след много спорни обстоятелства. Миналата година екипът от Бракли изоставаше сериозно от върха заради проблемите с дизайна на своя болид.
Тази година започна по невероятен начин за Ред Бул. Австрийският отбор окупира първите две места на подиума в Бахрейн и Джеда.
Ред Бул отново използва различни хитрини и вратички, за да създаде автомобили, които са силни както на правите, така и на завоите. Австрийският екип има сериозно предимство пред своите съперници и на практика прави състезанията изключително скучни. Пример за това е разликата между RB19 и останалите в първите два старта от сезон 2023. Според резултатите, в Сахир Верстапен и Перес финишираха на повече от 30 сек. пред третия Фернандо Алонсо. В Джеда разликата между Перес и Алонсо бе малко повече от 20 сек.
Ръсел призна, че разликата между Ред Бул и останалите е наистина огромна. Пилотът на Мерцедес е категоричен, че трябва да се свърши доста работа, преди да бъде премахната огромната „пропаст“ между екипа от Милтън Кийнс и всички останали.
„Разликата между Ред Бул и останалите отбори е по-голяма от тази, която имаше Мерцедес през 2014 г. Все пак трябва да отдадете дължимото на това, което отборът от Милтън Кийнс направи през зимата“, сподели Ръсел.
„Има сериозна, наистина сериозна пропаст между тях и всички останали. Трябва да работим здраво, за да разберем как да я премахнем възможно най-скоро“, добави състезателят на Мерцедес.
Още в Бахрейн стана ясно, че Мерцедес трябва да промени концепцията на своя автомобил ако иска да се доближи до Ред Бул. Германският производител продължава да прави неуспешни опити да навакса изоставането си от 2022-ра след като отново заложи на радикалния си дизайн без сайдподове
Ръсел остава оптимист за бъдещето на Мерцедес. Младият британец вярва, че тимът има способността да възвърне представянето ако направи някои фундаментални промени.
„Знам, че не взехме правилното решение през зимата. Смятам, че можем да си възвърнем част от това представяне по-бързо, отколкото бихте направили обикновено“, каза Ръсел. „Не всичко е загубено. Все още ще се борим толкова силно, колкото можем. Ние не сме тук за да финишира пети или шести- искаме да печелим състезания и да се борим за шампионатите. Но също така трябва да бъдем реалисти, да се съсредоточим върху себе си и просто да поставим правилните основи в дългосрочен план“, обобщи Джордж Ръсел.
INTRUDER ALERT 🚨😉 @GeorgeRussell63#WeAreWilliams pic.twitter.com/AknhbeAM9D
— Williams Racing (@WilliamsRacing) March 21, 2023