Иван Тенчев, Имола
В бокса на Мерцедес сменяха щангите за стабилизиране краищата на пода пред задните гуми в колата на Джордж Ръсел днес по обяд, след като се оказа, че са повредени в първата тренировка на Имола. Причината отново бе сериозното подскачане на F1 W13. То се случваше въпреки новите елементи като допълнителни крила преди отворите за радиаторите и измененията на краищата на пода и дифузьора.
Шефът на тима Тото Волф заяви по-рано, че колите на екипа му са подскачали както той никога не е виждал досега. Освен това така и не накараха изобщо гумите да загреят и заработят. Така Ръсел и Люис Хамилтън се класираха едва 10-ти и 18-ти на огромна разлика от лидерите Ферари. Според Волф италианците не само намират начин да накарат гумите да работят, но и тяхното подскачане е различно.
„Тяхното подскачане изглежда малко по-различно от нашето“, обясни Волф. „Нашата честота изглежда по-висока. Основната разлика е, че когато натиснат спирачките, тяхната кола се стабилизира, а нашата… И двамата ни пилоти едва спираха преди Тамбурело след стартовата права без колата да тръгне встрани.“
ФИА позволи използването на стабилизиращи щанги в края на пода след вторите тестове заради проблемите с подскачането. Те са с диаметър 5 мм и днес Мерцедес планираше да използва такива в различна дължина за различна височина на пода.
Преди началото на квалификацията условията се подобриха, но остава студено. Температурата на въздуха е 12 градуса, на пистата – 14, колкото беше и по време на единствената свободна тренировка днес.
This angle of W13 tho… 😍 pic.twitter.com/n6NbLUu4U0
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) April 22, 2022