Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер пред Сайнц и Верстапен в петъчната тренировка на Имола

Льоклер пред Сайнц и Верстапен в петъчната тренировка на Имола

3097
0
Имола, Гран при на Емилия Романя
снимка: Виктор Алекян

Шарл Льоклер оглави класирането в единствената петъчна свободна тренировка преди квалификацията на пистата Имола през уикенда за Гран при на Емилия Романя. Втори в сесията, която премина на изцяло мокра писта, бе съотборникът му във Ферари Карлос Сайнц. Трети се нареди Макс Верстапен.

На пистата валя сериозно цяла сутрин. Сесиите във Формула 2 и Формула 3 бяха повлияни от дъжда, който намаля значително около час преди началото на тренировката от Формула 1

От Ферари пък официално потвърдиха, че задвижващата система в болида на Карлос Сайнц е сменена. Представянето на испанския пилот ще се наблюдава с особен интерес, тъй като не бе предвидено новият агрегат на Скудерията да се използва толкова рано.

В Алпин смениха агрегата в болида на Естебан Окон. От екипа отбелязаха, че това е втора задвижваща система за французина и няма наказание за използването ѝ.

В началото на тренировката продължаваше да вали и нямаше кой знае каква дейност на пистата. Температурата на въздуха бе под 15 градуса, тази на пистата – едва 11. Това е единствената реално свободна тренировка за уикенда, защото има спринт в събота. По-късно днес е квалификацията, която ще определи подреждането на грида за спринта. След тренировката колите влизат в условия на закрит парк.

Мнозина пилоти излитаха от трасето на хлъзгавия асфалт, сред тях Шарл Льоклер, Карлос Сайнц, Ландо Норис. Все пак Льоклер оглавяваше класиране с 1:35.629 мин

Пързалянето по трасето бе почти постоянно. Дъждът като че ли намаля, докато пилотите опитваха все пак да свършат някаква работа.

В средата на сесията Серхио Перес излезе пръв с 1:35.476. Льоклер бе на 0,153 сек, Карлос Сайнц, на 0,277 сек. Четвърти бе Себастиан Фетел с Астън Мартин, следван от Макс Верстапен, Пиер Гасли, Кевин Магнусен, Ланс Строл, Юки Цунода, Валтери Ботас.

Норис, въпреки че излизаше от трасето, се доближи на 0,026 сек до Перес. Льоклер сложи интермедии 20 минути преди края на тренировката. Междувременно поредните жълти знамена се появиха заради прелитане на Кевин Магнусен през зона за сигурност. Сайнц на свой ред излезе начело с 1:33.716 мин.

Льоклер пак се изпързаля, но в следващия си тур бе с 0,094 сек по-бърз от съотборника си. Шарл имаше десетина обиколки, а Карлос – 14. Николас Латифи и Алекс Албон бяха с най-малко направени турове – по 7 и 9. Най-много на този етап имаше Даниел Рикиардо – 15.

Скоростта на Ферари с интермедии бе много добра, но и двамата пилоти на Скудерията излизаха от пистата. Те продължиха работата си като Сайнц даде ново най-добро време – 1:32.512

Трети вече бе Кевин Магнусен (Хаас) – на 2,918 сек (с интермедии).

10 минути преди карирания флаг Верстапен бе трети, но едва не се удари с Латифи на пистата. Пилотите на Мерцедес сложиха интермедии. През това време Льоклер бе още по-бърз – с 0,877 сек спрямо съекипника си. Той записа 1:29.402 мин.

По-малко от 5 минути преди края на тренировката Норис изхвърча от пистата и не можа да излезе от зоната за сигурност на Аква Минерали. Рейс контролът спря сесията. Британецът успя да се измъкне, но до финала имаше броени минути и нямаше повече опити за подобрение на времена. След изтичане на времето пък Валтери Ботас се удари в предпазна бариера.

Льоклер остана начело в подреждането, като имаше 24 тура за сесията. Сайнц бе втори. Испанецът бе с 20 обиколки, колкото завъртя и Верстапен. Четвърти и пети се наредиха състезателите на Хаас Магнусен и Мик Шумахер. Перес бе шести, следван от Фернандо Алонсо, Фетел, Цунода. Джордж Ръсел зае десетото място, а Люис Хамилтън с втория F1 W13 бе с едва 18-то време. Мерцедес-ите и с промените продължаваха да подскачат. Хамилтън най-дълго от всички кара с мокри гуми преди да ги смени с интермедии.