Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Реакции от медиите: Остават съмненията дали отпадането бе заради грешка на Льоклер

Реакции от медиите: Остават съмненията дали отпадането бе заради грешка на Льоклер

10128
0
Матия Биното, Шарл Льоклер, Ферари
Матия Биното и Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Ферари отново се озова в центъра на противоречия, след като по време на Гран при на Франция Шарл Льоклер отпадна, Карлос Сайнц бе пуснат така от бокса, че впоследствие отнесе наказание и накрая стратегията му предизвика редица въпроси. Монегаскът пое вината за инцидента, при който се удари в предпазна бариера. Шефът на отбора Матия Биното потвърди казаното от пилота – че грешката е негова, а не технически проблеми. Съмненията обаче не бяха разсеяни напълно.

„Най-голямата подкрепа на Ред Бул в шампионата се казва Ферари“, обобщи Ралф Шумахер след надпреварата на пистата Пол Рикар

Съмненията относно причината за отпадането на Льоклер се засилиха още повече заради изключването на звука от стаята, където първите трима в състезанието – Макс Верстапен, Люис Хамилтън и Джордж Ръсел – се подготвяха да излязат на подиума. Пиер Ваше бе при тях, за да приеме купата за конструктора победител в състезанието. Той е един от техническите шефове на Ред Бул и направо каза, че според него Льоклер е имал проблем газта. В Австрия по време на последните обиколки Шарл трябваше да внимава, тъй като педалът на газта не работеше както трябва.

„По принцип първоначалната реакция по радиото е вярната. Беше малко странно… Може би Льоклер иска да защити Ферари“, заяви пожелал анонимност източник от падока

Според Нико Розберг Льоклер прибързано се самообвини за станалото във Франция.

„Цялата ситуация бе крайно необичайна. На това място дори не натискаш на максимум, за да пазиш гумите. И какво стана с двигателя там? Според мен трябва внимателно да прегледат всичко, защото ми е трудно да повярвам, че това бе пилотска грешка“, заяви световният шампион за 2016 г.

Според Гадзета дело спорт грешката бе на Льоклер.

„Шарл доминира в началото, удържа вихрения [Макс] Верстапен и след това катастрофира в опит да отговори на времената на съперника. Това бе „само“ втората му грешка през 2022 г., но бе много тежка.“

„Ферари и Льоклер поднесоха победата на тепсия на Макс“, написа испанският вестник Марка. „Той дори не трябваше да се бори на старта, помота се малко през първите обиколки, но те продължават да му помагат да спечели втора титла. При Льоклер отново си каза думата липсата на издръжливост. (Според испанците явно проблемът бе в колата – б.р.) Газта ту я има, ту я няма. Последва ужасен питстоп за Карлос и още по-лоша стратегия.“

Лео Турини написа с огромна горчивина, че тимът на Ферари все още не е готов за битка за титлата

„Още не сме готови. Говоря като фен на Ферари, влюбен в отбора. Да, колата на Ферари за 2022 г. е много добра. Бърза на всякакви писти, но неиздръжлива. Един американски уебсайт си направи труда да изчисли колко ефективно Ферари преобразува съботните си резултати в точки в надпреварите. Оказва се, че само Уилямс в начало на 2000-те с [Хуан Пабло] Монтоя и [Ралф] Шумахер е с по-лош баланс.“

„Всички знаят, че съм луд по Шарл и считам, че е необикновен талант. Убеден съм, че нему ще принадлежи цяла епоха. Но този сезон той допусна две сериозни грешки, а Верстапен – нито една. Тъжно ми бе да видя огорчението му след състезанието, но оцених искреността му. Отношението му много ми напомни един епизод с Михаел Шумахер в Монако през 1996 г. Той бе на пол и след старта разби колата в първата обиколка. След това Михаел отиде при журналистите и пое вината, защитавайки отбора от всякакви подозрения.“

 

View this post on Instagram

 

A post shared by F1 MEMES (@f1troll)