Начало Избрани Ред Бул: Гасли няма освобождаваща клауза в договора за 2023 г.

Ред Бул: Гасли няма освобождаваща клауза в договора за 2023 г.

692
0
Пиер Гасли, Алфа Таури
Пиер Гасли, снимка Ред Бул Контент Пуул

Пиер Гасли няма освобождаваща клауза в договора за 2023 г. Съветникът на Ред Бул д-р Хелмут Марко заяви, че няма никакъв дребен шрифт в споразумението на французина, който да му позволи да напусне Алфа Таури след края на този сезон.

Договорът на Гасли с втория отбор на Ред Бул изтича в края на 2023 г. 26-годишният състезател е свързан с отбора на Алпин, където може да замени Фернандо Алонсо. Испанецът реши да подпише многогодишен договор с Астън Мартин и ще си тръгне от Енстън след Гран при на Абу Даби.

Д-р Марко отхвърли всякаква възможност Гасли да премине в друг тим до края на следващия сезон.

„Гасли няма освобождаваща клауза в договора си за 2023 г. Той не е имал такава преди лятната ваканция и няма да има след нейния край“, каза съветникът на Ред Бул пред Sport1.

Гасли не крие, че се радва на интереса към него от страна на конкурентни отбори. Французинът няма големи шансове да се върне в Ред Бул, тъй като австрийците удължиха споразумението на Перес до 2024 г.

Доволен съм от това. Знаете, че само след един пълен сезон във Формула 1 бях повишен в Ред Бул. Тогава те ми дадоха страхотна възможност, защото видяха потенциала ми“, каза Гасли.

„Сега определено смятам, че съм по-пълноценен пилот. Имам много повече опит и съм по-ефективен в работата си с екипа на Алфа Таури. Знам точно какво искам от автомобил, което помага обратната връзка да е много по-ясна. Все пак продължавам да израствам и да се уча.“

Гасли преживява трудна кампания след като има само три завършвания в топ 10 и актив от само 16 точки. Сегашните резултати са в тотален контраст от миналата година, когато французинът се качи на подиума и често бе близо до топ 5.

„Мисля, че е изоставането ми се държи на две причини. Първата е свързана със загубата на конкурентоспособност в квалификациите. Това е фронт, в който се справяхме много добре миналата година. Постоянно бях в Q3, докато в Q1 имах нужда само от един комплект гуми, за да премина напред. Не съм достатъчно конкурентоспособен в квалификациите, което води до трудни състезания.“

„Втората причина е свързана със стъпката напред, направена от преките ни опоненти, като Алфа Ромео, Алпин и дори Хаас.“

„Миналата година се борехме за челните позиции сред отборите в средата на полето и немалко пъти завършвах пред пилот като Шарл Льоклер“, заключи Пиер Гасли.