Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Разправиите между Ред Бул и Мерцедес извън пистата не касаят ФИА, заяви...

Разправиите между Ред Бул и Мерцедес извън пистата не касаят ФИА, заяви Маси

2945
0
Кристиан Хорнер, Тото Волф
Кристиан Хорнер и Тото Волф; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Инцидентът в началото на Гран при на Великобритания между Макс Верстапен и Люис Хамилтън доведе до десетки коментари на настоящи и бивши пилоти и анализатори и хиляди от страна на фенове във всички възможни платформи. Всяка от страните защитаваше позицията си, но казаното от единия или другия тим извън пистата изобщо не вълнува ФИА, заяви рейс директорът на федерацията Майкъл Маси. Той вече обясни, че последиците от инцидент не се взимат предвид от стюардите при разглеждането.

„Битката в шампионата е изключително близка, което е фантастично за Формула 1. Двама невероятни пилоти се борят за титлата. Но регулаторът винаги е, мисля, като рефера в което и да е спортно състезание. Този елемент съществува непрекъснато.“

„Каквито и разправии да има между Ред Бул и Мерцедес зад кулисите обаче, нас не ни касае. Ние съдим това, което се е случило на спортното поле или пистата, както е в нашия случай“, заяви Маси

В последния си (засега) коментар по темата за инцидента Хорнер написа в колонката си за redbull.com, че в Милтън Кийнс обмислят „всичките си спортни опции“. Хелмут Марко пък каза, че са наели адвокат, който да разгледа въпроса за наказанието на Хамилтън. До момент от тима не са предприели никакви действия след Гран при на Великобритания.

Известният британски журналист Марк Хюс пък написа в свой коментар за the-race.com, че разбира напълно защо Кристиан Хорнер е ядосан, но не може да има различно виждане за практически едно и също поведение.

„Логически не може да е прав и за двете. Не може да се гордее от начина, по който неговият пилот не отстъпва и на йота при битка гума до гума и същевременно да критикува съперника за същия подход“, написа Хюс.

Той припомни изказване на Хорнер от уикенда в Барселона по-рано тази година по повод битката в първи завой.

„Макс спря по-късно и колата излезе настрани. За щастие Люис се беше дръпнал, иначе щеше да приключи в оградата“, каза тогава шефът на Ред Бул.

„Стилът на Верстапен е напълно легитимен и възхитителен. Но ако друг пилот иска да се бори на принципа да не се дава и йота на противника, това също е справедливо“, допълни Хюс.