Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул може да използва крила, подобни на тези на Макларън и...

Ред Бул може да използва крила, подобни на тези на Макларън и Мерцедес

1014
0
Ред Бул F1
снимка: Майкъл Потс

Кристиан Хорнер отново коментира темата за огъващите се предни крила на Макларън и Мерцедес. Шефът на Ред Бул намекна, че неговият отбор също може да използва подобно решение, след като ФИА не намери нищо нередно в двата конкурентни отбора.

Ред Бул, заедно с Ферари, поиска от ФИА категоричен отговор за законността на предните крила на Макларън и Мерцедес. Според двата екипа, компонентите на MLL38 и F1 W15 са се огъвали прекалено много при движение на трасето

ФИА следи нивата на огъване на крилата от уикенда в Белгия. В началото на месеца федерацията направи проверка на крилата на Макларън и Мерцедес и обяви, че те са в рамките на регламента.

Хорнер не беше никак доволен от отговора на ФИА. Той казва, че решението на ръководния орган да обяви крилата за законни вероятно ще насърчи Ред Бул да се стреми към подобен дизайн. Той трябва да отговаря на тестовете за статично натоварване, но и да въвежда голяма еластичност в динамични условия.

„Това, което е от решаващо значение за всеки отбор, както при всички тези неща, е яснота“, каза Хорнер. „Това нещо приемливо ли е, или не? Ако се счита за приемливо, това те насърчава да търсиш подобни решения. Регулаторът очевидно разполага с цялата налична информация. Те разполагат с всички анализи. Има и камери, които са поставени на всички автомобили. Те събират тези данни. Но казах, това е едно от нещата, които се предприемат по този начин, ако се считат за приемливи“, добави шефът на Ред Бул.

ФИА не планира да забранява каквито и да било дизайни по време на събирането на данни за предното крило. Федерацията беше категорична, че всички потенциални регулаторни промени ще бъдат запазени за сезон 2025.

Обикновено се приема, че едно крило може да се огъва свободно на пистата. Първо обаче трябва да премине тестовете за статично натоварване. Но в техническата директива TD34 се посочва, че ФИА не счита за законни „конструкции, чиито структурни характеристики са променени от вторични параметри.“

Това включва аеродинамичното натоварване и температурата. Също така се отбелязва, че едно крило не може да бъде безкрайно твърдо и ще се огъва при известно натоварване.

В основата си намаляването на общия наклон на предното крило при натоварване помага да се измести част от съпротивлението от предното крило при движение на правите. Ефектът върху останалата част от автомобила също е сериозен.

Предположенията са, че част успехите на Макларън и подобряването на представянето на Мерцедес се дължат заради предимствата, предлагани от огъващото се предно крило

ФИА ще продължи да следи крилата по време на уикендите в Азербайджан и Сингапур. Миналата седмица заяви, че това ще продължи поне до следващия уикенд. Така ще се гарантира, че всеки отбор ще е използвал задължителната камера на ФИА на различни видове писти (с ниска, средна, висока и много висока притискаща сила).“

„Това ще осигури голяма база данни, позволяваща на ФИА да състави най-обективна картина на ситуацията и да определи количествено разликите между различните динамични модели, наблюдавани на пистата.“