Ред Бул насочва фокуса си върху автомобила за догодина. Според Кристиан Хорнер, дефицитът в аеродинамичния тунел спрямо съперниците принуждава тима да се съсредоточи изцяло върху колата за следващия сезон.
Ред Бул доминира спорта от началото на сезона. Австрийският отбор влезе в историята на F1 по време на Гран при на Унгария. Тогава Макс Верстапен записа още един убедителен успех, след като водеше от старта до финала. Триумфът на Верстапен означаваше, че Ред Бул е първият отбор, спечелил 12 поредни състезания. Екипът подобри впечатляващото постижение на Макларън, записано през 1988 г. Отборът от Уокинг печели 11 поредни надпревари с Аертон Сена и Ален Прост, преди серията да бъде прекъсната в Гран при на Италия
Представянето на Ред Бул бе подпомогнато и от подобренията в RB19. Автомобилът имаше сериозно изменени кутии на радиаторите. Това бе най-голямата промяна, направена в автомобила на Ред Бул и вероятност последната до края на тази година.
Кристиан Хорнер намекна, че отборът няма да прави сериозни промени в RB19 до края на годината. Британецът заяви, че Ред Бул трябва много внимателно да разпредели работата, която ще прекара в аеродинамичния тунел. Не трябва да забравяме, че австрийците имат по-малко време за аеротестове спрямо всички. Това се дължи заради триумфа при конструкторите и наказанието от ФИА заради нарушение на тавана на разходите.
„Те направиха това, което смятаха за правилно. От тази гледна точка, това е нещо като отметка“, сподели Хорнер.
„С оглед на ограниченията, които имаме, трябва наистина да насочим вниманието си към следващата година. Имаме значителен недостиг на време в аеродинамичния тунел в сравнение с нашите конкуренти. Затова трябва да бъдем много внимателни в начина, по който го използваме“, добави шефът на Ред Бул.
Ред Бул е абсолютен лидер от началото на сезона. Като такъв, екипът от Милтън Кийнс получава само 70% време във въздушния тунел. За сравнение, Мерцедес разполага със 75%, Астън Мартин- 80% и Ферари- 85%. Междувременно Макларън разполага с 95 % заради много слабото начало на кампанията. Отборът от Милтън Кийнс обаче има допълнително намаление на времето за аеротестове заради наказанието, наложено от ФИА
Хорнер заяви, че когато всичко е било приложено, разликите между представянето на неговия отбор и съперниците са били зашеметяващи.
„До октомври тази година ни се налагат санкции [за ограничаване на аеротестовете], особено по отношение на количеството курсове, които можете да правите на седмица. В този случай разполагаме със значително по-малко време в сравнение с отборите на второ или трето място“, обясни Хорнер.
„И ние сме много надолу в класацията, особено ако погледнете отборите, които са четвърти или пети. Ако сравните броя на изпитанията, които Макларън може да направи в аеродинамичния тунел, с нашите, то разликата е огромна. Затова трябва да бъдем много, много селективни във въздушния тунел. Ето защо инженерният екип в Милтън Кийнс върши невероятна работа по начина, по който разработва автомобила.“
Шефът на Ред Бул потвърди, че всички по-нататъшни актуализации на автомобила ще бъдат специфични за дадени писти като Спа или Монца.
„Ще имаме няколко специфични подобрения. Това обаче няма да е нещо, което вече не е направено и не е ангажирано с научноизследователска и развойна дейност“, завърши Кристиан Хорнер.
Flicking through our 1️⃣2️⃣ in a row #F1 pic.twitter.com/qQuHqcMx8H
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 24, 2023