Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул Пауъртрейнс има проблеми с мощността и издръжливостта на новата си...

Ред Бул Пауъртрейнс има проблеми с мощността и издръжливостта на новата си задвижваща система за 2026 г.

Ред Бул Пауъртрейнс
Ред Бул Пауъртрейнс; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ред Бул Пауъртрейнс има проблеми с новата задвижваща система, която създава според правилата, влизащи в сила след по-малко от година – от началото на 2026 г. Информацията е на италианското издание „Аутоспринт“.

Според публикацията проблемите на Ред Бул Пауъртрейнс са и с мощността, и с издръжливостта

Посочва се, че продуктът на екипа от Милтън Кийнс изостава като мощност от съперниците. Ред Бул ще се бори със своя двигател срещу производители като Мерцедес, Ферари, Ауди и срещу компанията, чийто мотори използва и понастоящем – Хонда. Най-големият проблем обаче бил с издръжливостта.

Слухове относно работата на компанията за задвижващи системи в Милтън Кийнс има от доста време. Тази година отборът за първи път ще се състезава с болид, създаден без участието на Ейдриан Нюи. Крайният резултат се очаква с интерес, както и какъв двигател ще има екипът догодина. От представянето им може да зависи бъдещето на Макс Верстапен в отбора. Нидерландският пилот има договор до края на 2028 г. През цялата 2024 г. той повтаряше, че ще остане в тима, с който спечели четирите си титли досега. Приказките относно бъдещето му обаче не стихнаха.

През миналия сезон имаше слух, че от Мерцедес са показали развитието на своя проект за задвижваща система за догодина на бащата на Макс Йос Верстапен

В началото на 2025-та се появи информация, че от Астън Мартин били готови да предложат на Верстапен младши 1 млрд. паунда, за да отиде при тях. Нюи започва работа от следващия месец в отбора от Силвърстоун. От догодина екипът ще работи и с Хонда.

Компанията Ред Бул Пауъртрейнс бе създадена в началото на 2021 г. вследствие решението на Хонда да се оттегли от Формула 1. (Японският концерн промени по-късно намеренията си и ще се върне през 2026 г. В момента продължава да произвежда агрегатите за Ред Бул и Рейсинг Булс като външен доставчик.) Идеята ѝ е тимът на Ред Бул да създава всичко необходимо за болидите си в Гран при – шаси и задвижваща система – под един покрив. Кристиан Хорнер посочи, че в това отношение екипът от Милтън Кийнс ще е вторият след Ферари с подобна възможност. През последната година той също така многократно твърдеше, че проектът за самостоятелна задвижваща система на Ред Бул върви според плановете. Компанията за агрегати обаче работи в сътрудничество с Форд – най-вече по електрическата част, използвайки опита на автомобилната компания в тази област. Скоро се разбра, че и някои компоненти се произвеждат от Форд.

„Форд е голяма и много способна компания. Има огромна състезателна история, включително във Формула 1“, посочи наскоро бившият шеф на Форс Индия, Астън Мартин и Алпин в Гран при Отмар Шафнауер

„Те притежаваха свой собствен отбор, били са доставчици на двигатели, за известно време притежаваха Косуърт. В момента все още участват в надпревари в Северна Америка. В това отношение Ред Бул получава наистина много компетентен и способен партньор. Когато напуснах Форд, за да отида в Бритиш Американ Рейсинг (през 1998 г.), знаех, че има неща, които работят за големия концерн и които ще проработят във Формула 1. Други обаче нямаше как да се получат в Гран при. Тъкмо напротив – забавят работата. Ако тези неща се смесят, се стига до проблеми“, продължи натурализираният американец.