Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул печели над 20 км/ч с DRS

Ред Бул печели над 20 км/ч с DRS

2487
0
Ред Бул, Макс Верстапен
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ред Бул RB19 доминира по изключителен начин през сезон 2023. Създаденият от екипа на Ейдриан Нюи автомобил превъзхожда останалите по всички показатели, но по един конкретен има особено голямо предимство. Анализ на Ауто Мотор унд Шпорт сочи, че с отворен DRS Ред Бул печели над 20 км/ч скорост. Нито един друг тим не постига подобна стойност, сочи информацията на немското издание.

„Ситуацията бе особено очевидна на Спа. Люис Хамилтън бе най-бърз през Червената вода, откъдето премина с 313,4 км/ч. Серхио Перес и Макс Верстапен бяха доста по-назад съответно с 307,9 и 307,2 км/ч. На края на правата Кемъл пилотите на Ред Бул прелитаха точката на засичане с 340,8 и 338,8 км/ч“, се посочва в анализа

Цитиран е бившият технически директор на Мерцедес Майк Елиът. Той твърди, че в екипа на Бракли трудно повярвали на числата, когато засекли и проверили показанията за скоростта.

В материала се казва още, че DRS-ът има особено голяма роля на писти с по три зони, където използването му е разрешено или DRS зоните са „непропорционално дълги“. По-рано тази година Хелмут Марко заяви, че секции за използване на системата за отваряне на задното крило се скъсяват с цел спъване на Ред Бул.

„Изпреварванията винаги са били трудни, но са особено сложни със скъсени DRS зони. И знаем защо се случва това“, заяви 80-годишният съветник на Ред Бул в F1.

Впоследствие се видя, че и с при по-къси DRS секции Ред Бул няма сериозни проблеми. В проведените досега 12 състезателни уикенда полпозишънът не е спечелен от пилот на тима от Милтън Кийнс едва 3 пъти. Най-бързи обиколки Макс Верстапен и Серхио Перес записаха в 8 надпревари. Двамата спечелиха всички 12 състезания до момента (10 победи за нидерландеца и две за съотборника му).

Фернандо Алонсо коментира по-рано през сезона, че скъсяването на DRS зоните не се случва заради Ред Бул.

„В Маями бяха най-лесните изпреварвания през миналия сезон. Затова според мен от ФИА решиха да скъсят DRS зоната. В Баку през миналата година също се задминаваше доста лесно и постъпиха по същия начин. Чух Люис [Хамилтън] да казва, че сега зоната е твърде къса. Според мен е твърде къса за тях (Мерцедес – б.р.) с високото аеропритискане. За Ред Бул е твърде дълга. Различно виждане за различни коли“, коментира Алонсо.

Според Ауто Мотор унд Шпорт пък има план използването на DRS да е разрешено само по време на надпревари и забранено в квалификация. Ако това се случи, най-големи ще са последиците точно за Ред Бул

DRS-ът на Ред Бул RB19 всъщност е тема на разговор от доста време в падока на Формула 1 този сезон. Той беше определян дори като „магически“. Техническият шеф на тима от Милтън Кийнс Пиер Ваше обаче е категоричен, че в системата няма абсолютно никакви трикове.

„Няма никаква магия в DRS-а ни. Не се отваря повече, отколкото тези на другите отбори. Ефективността му се дължи на цялостната концепция на болида ни. Нямаме кой знае колко голямо челно съпротивление и при затворено крило. Затова когато пилотите го отворят, скоростта се качва така. Силата ни е чисто аеродинамична“, заяви Ваше.