Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 От Ред Бул водили проучващи разговори с Ферари за двигатели след новината...

От Ред Бул водили проучващи разговори с Ферари за двигатели след новината за оттеглянето на Хонда

3746
0
Кристиан Хорнер, Матия Биното, Тото Волф, Сирил Абитебул
(отляво надясно) Кристиан Хорнер, Матия Биното, Тото Волф и Сирил Абитебул; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Тимът на Ред Бул е водил разговори с Ферари евентуално да използва задвижващи системи от Маранело след оттеглянето на Хонда от Формула 1. Шефът на екипа от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер разказа пред подкаста Beyond the grid, че дискусиите били „проучващи“.

„Най-нормалното нещо бе да се говори със съществуващите доставчици. Разговорът с Мерцедес бе много кратък. Тото [Волф] очевидно не гореше от желание. Амбициите на Рено като отбор не включваха доставянето на агрегати на екип като Ред Бул. Вероятно най-голямо желание имаше у Ферари. Проведохме някои проучващи дискусии“, разказа Хорнер

След това за пореден път каза, че в Милтън Кийнс вече не искали да са клиентски отбор.

„Дитрих [Матешиц] сам стигна до заключението, че нямаме избор. Всъщност това бе единственият вариант, за да останем конкурентоспособни. До идването на Хонда двигателите в някаква степен винаги са били ахилесовата ни пета. Единственият елемент, върху който нямахме контрол. А е смело да поемеш съдбата си в собствените си ръце. Сигурен съм, че в питлейна някои са си казали: „Тези напълно полудяха, нямат представа с какво се захващат.““

„Работата с Хонда е невероятна. Те са толкова отдадени. Прекрасна компания, с която да си сътрудничиш. Качеството на работа, страстта, желанието, честта са такива, каквито никога преди не съм виждал. Страшно много съжаляваме, че си тръгват в края на годината. А след като веднъж си изпитал всичко това, е много трудно да се върнеш към позицията на клиентски отбор.“

От Хонда обявиха през октомври 2020 г., че се оттеглят от Формула 1 в края на сезон 2021. След това Ред Бул се договори с японския производител да използва тяхната задвижваща система и след това. За целта създаде Ред Бул Пауъртрейнс и обяви намерение да произвежда агрегати според новите правила, които все още не са ясни. В събота (3 юли) във връзка точно с този регламент в Австрия ще има среща на шефовете на всички настоящи производители, ФИА, F1 плюс Порше и Ауди. Матешиц също е поканен.