Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Порше, Ауди, Калениус, Елкан, Де Мео и Матешиц поканени на следващата среща...

Порше, Ауди, Калениус, Елкан, Де Мео и Матешиц поканени на следващата среща за новите двигатели

2483
0
Порше
снимка: Порше

Президентът и главен изпълнителен директор на Формула 1 Стефано Доменикали се надяваше правилата за новите задвижващи системи в спорта да са ясни до юни. Месецът обаче почти приключи, а концепцията за следващото поколение агрегати за Гран при все още е неясна. Следващата среща за обсъждане на въпроса с моторите ще се състои на 3 юли – тази събота – по време на уикенда за Гран при на Австрия. Според информация на Моторспортуийк там са поканени и представители на Порше и Ауди.

Двете марки от Фолксваген Груп са спрягани най-често, когато става дума за влизането на нов производител на задвижващи системи във Формула 1. От Волфсбург потвърдиха, че обмислят варианти, както и че евентуален ангажимент за производство на мотори ще зависи от новите правила. CEO-то на Порше Оливер Блуме дори съобщи, че от F1 са се консултирали с компанията.

На срещата в събота ще присъстват Доменикали, президентът на ФИА Жан Тод, спортният директор от страна на Либърти Медия Рос Браун. Поканени са представители на Порше и Ауди, както и представители на настоящите производители на агрегати – включително бъдещи такива.

От страна Порше ще отиде Блуме, а от Ауди – председателят на борда Маркус Дюсман. От останалите компании са поканени председателят на борда на Даймлер Ола Калениус, президентът на Ферари Джон Елкан, президентът на Рено Груп Лука де Мео и собственикът на Ред Бул Дитрих Матешиц

В момента в Гран при се използват агрегати на Мерцедес, Ферари, Рено и Хонда. Японският производител се оттегля в края на сезона. Моторите и свързаната с тях интелектуална собственост бяха придобити от Ред Бул, които ще ги поддържат. Впоследствие в Милтън Кийнс възнамеряват да произвеждат задвижващи системи според новите правила чрез новосъздадената компания Ред Бул Пауъртрейнс.

Правилата за новите задвижващи системи трябва да бъдат оповестени скоро, за да се даде възможност на производителите да разработят концепциите. Смята се, че най-вероятно ще се заложи на развитие на настоящия хибриден вариант плюс развитие на горивата.

Повече по темата за плановете за новите задвижващи системи може да намерите в брой 245 на списание ClubS1.