Ред Бул RB18 предизвика сериозно внимание с първата си официална поява на писта. Отборът от Милтън Кийнс направи представяне по-рано през февруари, но то бе насочено към обявяване на новия основен партньор на тима. Автомобилът приличаше далеч повече на концептуалния модел, демонстриран от Формула 1 на пистата Силвърстоун миналия сезон. Затова излизането на RB18 на писта бе очаквано с голямо нетърпение и не разочарова нито феновете, нито експертите. Решенията на Ейдриан Нюи за болида, с който Макс Верстапен ще защитава титлата си от сезон 2021, вече се обсъждат не само в пресцентъра на пистата Каталуния.
The moment you’ve all been waiting for 🤩 The lean, mean, #RB18 🔥 pic.twitter.com/LPvgJrkBh9
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) February 23, 2022
Верстапен кара днес за Ред Бул на трасето до Барселона
Половин час след началото на първия ден изпитания единствено Хаас не се бе появил още на пистата. От останалите 9 коли 5 записаха времена, а 4 имаха поне по две опознавателни обиколки. Сесията откри Джордж Ръсел, който буквално 5 секунди след отварянето на питлейна излезе от бокса с новия Мерцедес F1 W13. 24-годишният англичанин направи и дълга серия от обиколки (над 15) преди да се върне в гаража.
8:58am. Just couldn’t wait to get out there, could you @GeorgeRussell63 😉
Our week starts here. 🤜🤛 pic.twitter.com/6mppcJUK1M
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 23, 2022
Първата работа на отборите от Формула 1 бе да проверят дали всички системи по колите работят. Техническият директор на Макларън Джеймс Кий обясни по-рано, че програмата се състои от три фази. В първата се проверява буквално дали автомобилът върши това, което се очаква от него. Във втората се преценява дали посоката на развитие, която вече тече, е правилна. Накрая екипите получават горе-долу идея за разпределението на силите.
Всички се презастраховаха вече многократно с коментара, че времената от изпитания не са важни и ще се разбере кой къде е чак през първия състезателен уикенд. Тестовете обаче несъмнено дават представа за ситуацията. Кий допълни, че отборите оглеждат решенията на съперниците. И според него, и според шефа на Ферари Матия Биното това може да повлияе по-нататъшното развитие на болидите през годината.
📍 Back in business#F1 pic.twitter.com/dstCg7xCni
— Formula 1 (@F1) February 23, 2022
В края на първия час тестове Шарл Льоклер бе начело с 1:21.718 мин (17 обиколки). Следваха Ръсел – 1:22.655 (20 об.), Юки Цунода – 1:22.692 (12 об.), Верстапен – 1:23.038 (19 об.), Фернандо Алонсо – 1:23.317 (10 об.), Ландо Норис – 1:23.693 (8 об.) и Себастиан Фетел – 1:25.007 (8 об.).
Another angle of the #RB18 out on track 💪 #F1 pic.twitter.com/DI2z5SDnep
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) February 23, 2022
Buongiorno Tifosi 🤩
Here we go! @Charles_Leclerc #essereFerrari #F1Testing pic.twitter.com/tvirJiu8JL
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 23, 2022