Новият болид на Ред Бул за сезон 2025 във Формула 1 RB21 премина задължителните краштестове. Автомобилът е очакван с особен интерес като се има предвид загубата на скорост от тима от Милтън Кийнс през 2024 г. След доминантния сезон 2023 отборът започна и предходната година много силно. До средата на календара обаче темпото изчезна. Макс Верстапен все пак успя да спечели четвърта титла в кариерата си. Екипът на Ред Бул обаче остана трети при конструкторите.
Ред Бул RB21 ще е първият болид на отбора, създаден от почти две десетилетия без Ейдриан Нюи
Легендарният английски конструктор напусна тима още в началото на сезон 2024. Той самият посочи, че не е работил по нищо, свързано с Формула 1, от края на април 2024-та. Не посочи конкретна причина, поради която реши да си тръгне от отбора, в който изкара най-дълго време през кариерата си. Вместо това каза, че „поради различни причини почувствах, че няма да съм верен на себе си ако остана в Ред Бул“. Впоследствие с помощта на мениджъра си Еди Джордан Нюи се договори за много по-кратък период на т.нар. gardening leave, отколкото се полага на кадър с неговия ранг. Той започва работа в Астън Мартин от началото на март тази година.
Шефът на Ред Бул Рейсинг Кристиан Хорнер заяви още в края на 2023 г., че екипът от Милтън Кийнс не зависи единствено от Нюи. Повтори и го в началото на 2024 г. По време на скандала около английския мениджър за предполагаемо непристойно поведение имаше приказки колко точно допринася Нюи за създаването на болидите през последните години. Макс Верстапен първоначално заяви: „Не бих казал, че не вършеше нищо, но ролята му се промени“. Хелмут Марко каза след това, че в екипа ще компенсират липсата на конструктора, „но би било грешно да се твърди, че напускането му не е причинило нищо на отбора“. През втората половина на сезона Верстапен заяви: „Винаги съм казвал, че предпочитах Ейдриан да остане. Винаги.“
Наскоро техническият директор на тима Пиер Ваше заяви, че работата в Ред Бул продължава в отсъствието на Нюи.
„Сега няма кой да ни наднича над раменете и да казва: „Ей, момчета, помислихте ли за това или онова?““, добави Ваше
Основната отговорност за това какъв болид ще е Ред Бул RB21 е на Ваше. Той твърдеше, че доминантният RB19 всъщност не е чак толкова добър автомобил, а просто добър в много области. От възможностите на новата кола обаче може да зависи и оставането на Макс Верстапен в тима. Пилотът спечели всичките си успехи досега с Ред Бул. Баща му Йос повтаря, че Макс иска автомобил, позволяващ да се бори за победи и за шампионата. Последният слух относно бъдещето на Верстапен младши бе, че от Астън Мартин, където отиде и Нюи, са готови да му дадат 1 милиард паунда, за да се присъедини към тях.
View this post on Instagram