Ред Бул ще експериментира на пистата Зандвоорт с по-стари компоненти за болидите RB20 в опит да открие корена на проблемите си от последните състезания преди лятната ваканция на Формула 1. Хелмут Марко заяви по-рано, че по време развитието на колата вероятно някъде е допусната грешка. Главният инженер на тима от Милтън Кийнс Пол Монахан твърди, че в данните за поведението на колите – и в симулация, и на писта – няма такава информация. Така или иначе екипът ще пробва различни неща този състезателен уикенд. В момента не е ясно дали това ще се случи само в петъчните тренировки.
„Ясно е къде сме с колата, но искам подробностите да си останат в отбора. Ще видите какво ще правим с колите. Някъде сме взели неправилен завой“, отбеляза Серхио Перес на Зандвоорт.
„С нещо сме тръгнали в неправилна посока и очевидно не е толкова лесно да поправим нещата. И не става бързо. Няма да е леко, тъй като някъде може да не ни стигнат тренировките, а и пистите са различни като характер“, допълни мексиканският пилот на Ред Бул
Непосредствено преди лятната ваканция в Ред Бул имаше среща, на която бе взето решение Перес да остане в тима до края на сезона. Той каза в Нидерландия, че виждането изобщо не било свързано с него, а с представянето на екипа като цяло. Хелмут Марко заяви, че е убеден в способността на отбора от Милтън Кийнс да помогне на Перес да си върне формата от началото на сезон 2024.
„Вярваме, че можем да обърнем и стабилизираме ситуацията. Да си съотборник на Макс [Верстапен] не е най-приятното нещо във Формула 1. Чеко има своите качества, печелил е състезания. Дискусията ни не бе само за пилоти. Ние имаме редовни събирания, на които обсъждаме как да подобрим нещата като цяло“, посочи Марко.
„Трябва да се опитаме да направим колата по-лесна за каране. Колкото по-труден е болидът за управление, толкова повече изпъква разликата с Макс, защото той е изключителен талант“, продължи Марко
„Ако задницата мръдне малко, той няма да вдигне крака си от газта, а ще каже: „Ами, колата беше малко нервна“, докато реакцията на Чеко е: „Трудно е“ или „Автомобилът е неуправляем“. Най-добре е да продължим да работим с Чеко. Основният проблем е това непостоянство в поведението на болида. Той имаше някои много добри резултати, много добри представяния, а на следващия ден се озоваваше на половин секунда или нещо подобно от Макс“, каза още 81-годишният австрийски съветник на Ред Бул в Гран при.
View this post on Instagram