Ред Бул върна името на Хонда върху задвижващите си системи. Това стана ясно след като F1 публикува стартовия списък на участниците през следващата година. В него се вижда, че двигателите в болидите на Ред Бул и Алфа Таури вече носят името „Хонда RBPT“, вместо досегашното Ред Бул Пауъртрейнс (RBPT). Така присъствието на японския производител в F1 ще бъде още по-голямо.
Хонда официално напусна F1 в края на сезон 2021. Въпреки това японският производител продължава да произвежда двигатели на Ред Бул и Алфа Таури чрез дъщерната си компания HRC. По този начин Хонда продължава участието си в световния шампионат, макар и непряко.
„Отсъствието“ на логото на Хонда продължи само няколко месеца. По-рано тази година компанията обяви продължаването на техническата за Ред Бул Пауъртрейнс до 2025 г. Два месеца по-късно стана ясно, че Ред Бул и Алфа Таури връщат пълното име на марката в Гран при на Япония. Според Хонда, това е сделка, която затвърждава и укрепва взаимоотношенията между двете компании. Същевременно това даде на производителя някаква форма на видима заслуга за двигателите, които задвижваха болида на Макс Верстапен през последните няколко години. В допълнение, Хонда бе освен спонсор на тазгодишната Гран при на Япония, която се проведе на пистата Сузука [собственост на Хонда]. Именно тук Макс Верстапен спечели втората си световна титла, което много зарадва ръководството на японския производител.
Днес стана ясно, че от сезон 2023 задвижващите системи за Ред Бул и Алфа Таури ще се казват „Honda RBPT.“ Така марката отново ще присъства в F1 под някаква форма. Но от друга страна, по-далечното бъдеще на отношенията между Ред Бул и Хонда е под въпрос.
NEWS!
Check out the Honda lineup across all two and four wheel motorsport activities in 2023.
📰https://t.co/6eULyHprhn#Honda #HondaRacing pic.twitter.com/8CHq8sCGTd
— Honda Racing Global (@HondaRacingGLB) December 12, 2022
Наскоро японският производител прояви интерес към новите технически правила за двигателите, които влизат в сила през сезон 2026. Японците намекнаха, че се интересуват от различен подход при следващото си завръщане в F1 и дори може да участват като независим конструктор. Това може да означава прекратяване на работата им с Ред Бул. Австрийците пък може се обърнат за помощ към други производители, сред които са Форд и дори Хюндай.
Riding down Midsummer Bullevard 😘 pic.twitter.com/14xtZjEYmF
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) December 14, 2022
Междувременно Ник де Врис избра да се състезава в F1 с №21. Нидерландецът ще кара за екипа на Алфа Таури заедно с Юки Цунода, който пък е с №22. В стартовия списък за догодина се виждат и номерата на Логан Сарджънт и Оскар Пиастри, които са съответно 2 и 81. ФИА също така публикува и стартовите часове на всяка една Гран при през 2023 г.
Diaries at the ready 🗓
Here is the 2023 FIA @F1 Championship Start Time Information 🏁 pic.twitter.com/Q3R5dlDLMq
— FIA (@fia) December 15, 2022