Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Настояването на Ред Бул за затягане проверките на задните крила няма да...

Настояването на Ред Бул за затягане проверките на задните крила няма да се изпълни този сезон

3815
0
Мерцедес
снимка: Майкъл Потс

ФИА определено ще затегне проверките на задните крила на колите във Формула 1, но това няма да се случи за последните две надпревари от сезон 2021. В Катар разправията относно тези елементи между Ред Бул и Мерцедес избухна с нова сила. В отбора от Милтън Кийнс са убедени, че съперниците им от Бракли използват нелегална система за намаляване на челното съпротивление дори при затворен DRS. На Лосаил бе проведен експериментален тест относно огъването на крилата. Две тежести от по 35 кг (общо 70 кг) бяха разположени в различни точки на задното крило. Изпитанието бе с проучваща цел, въпреки че Кристиан Хорнер го представи почти като проверка за легалността на F1 W12. Впоследствие от Мерцедес споделиха, че задното им крило е преминало без проблеми теста. Според информация на Ауто Мотор унд Шпорт нито един отбор не е имал грижи при провеждането на проверката.

Немското издание твърди също така, че по-сериозни тестове ще има, но не и този сезон.

От Ред Бул настоявали изпитанията да се затегнат още сега. Няколко отбора обаче са се противопоставили

Причините са, че до края на състезателната година има само два старта, ресурсите са изчерпани (някои екипи дори имат проблеми с липса на резервни части) и всички усилия са съсредоточени върху следващия сезон и напълно новите автомобили. От тима на Алпин например са посочили, че при издаването на техническа директива относно задните крила по-рано този сезон екипите получиха два месеца гратисен период, за да изпълнят новите изисквания.

Крилата обаче ще са една от основните области, в които ФИА ще съсредоточи усилията си за проверки догодина. Ще се следи още работата на дифузьорите и елементите около тях.

Досега битката между Ред Бул и Мерцедес се размина с официални протести относно задните крила на RB16B и F1 W12, въпреки че такива заплахи имаше отправени и от двете страни. В Милтън Кийнс не са особено доволни от последното развитие на събитията. Съветникът на екипа Хелмут Марко намекна в интервю за нидерландската версия на Моторспорт, че решенията относно спорни елементи облагодетелстват Мерцедес.

„Когато от Мерцедес видяха, че сме им равни или по-бързи от тях, първи се втурнаха да протестират за огъващи се крила и извадиха какви ли не фалшиви аргументи. Според нас тези действия бяха крайно неспортсменски. После се съсредоточихме върху това какво става с техните крила, защото тези неща имат значение в шампионата. А ако не протестира Мерцедес, е Макларън или Астън Мартин. Имахме чувството, че решенията са леко едностранчиви. Проведохме няколко разговора с ФИА и Либърти и бих казал, че това в известна степен е „част от играта““, заяви Марко.