Начало Избрани Рейсинг Булс завърши преместването в Милтън Кийнс

Рейсинг Булс завърши преместването в Милтън Кийнс

1194
0
Рейсинг Пулс
снимка, Ред Бул Контент Пуул

Рейсинг Булс завърши преместването в Милтън Кийнс. Тимът вече работи във въздушния тунел на Ред Бул, засилвайки връзката между двата отбора. В същото време „Червените бикове“ напредват в строежа на новото съоръжение, което да замести това, използвано досега.

Рейсинг Булс е отбор, който е базиран в две страни- Италия и Великобритания. Централата и голяма част от департаментите за развойна дейност се намира във Фаенца. Същевременно има и съоръжение в Бистър, където се извършват аеродинамични тестове

Още в началото на 2024 г. стана ясно, че Рейсинг Булс ще се премести в Милтън Кийнс. Това ще даде на служителите на тима пространство за работа и възможност да използване на въздушния тунел на Ред Бул. В същото време екипът обяви, че ще изостави съоръжението в Бистър, което се смята за твърде остаряло.

По-добрата инфраструктура ще осигури на Рейсинг Булс всички най-съвременни ресурси за оптимизиране на развитието на автомобила. Местоположението на новия отдел в Обединеното кралство се очаква да привлече по-широк кръг от квалифицирани кадри за отбора

Всичко това е част от създаването на по-голяма техническа синергия между двата F1 отбора притежавани от Ред Бул. Шефът на Рейсинг Булс Лоран Мекис беше обнадежден от перспективата за преместване в новото съоръжение и се надява това да помогне на неговия отбор да направи нужната крачка напред.

„Сега съоръжението [в Бистър] просто не е достатъчно добро. Изграждаме нещо с невероятен стандарт в Милтън Кийнс, което ще се използва от нашите хора“, сподели Мекис в средата на 2024 г.

„Със сигурност то ще допринесе за това да работим при по-добри условия. Искаме да бъдем още по-привлекателни на пазара на труда за следващите предизвикателства. Имаме добра централа във Фаенца. Разполагахме и с неоптимална централа в Бистър, а сега имаме отлична такава в Милтън Кийнс“, добави шефът на Рейсинг Булс.

Главният изпълнителен директор на Рейсинг Булс обясни предимствата на съоръжението в Милтън Кийнс в сравнение с това в Бистър

„Офисът в Милтън Кийнс е готов.  Наложи се момчетата от IT отдела там да го оборудват и подредят. Планът е всичко да е готово по време на спирането на работа, за могат всичко да се преместят и да започнат работа от 2 януари. Така няма да се губи време по отношение на развойната дейност, магазина за модели, аеродинамичния тунел и всичко останало. Няма да има никакви загуби. Това е голяма промяна,  защото вече разполагаме с най-модерно съоръжение“, каза Байер в края на 2024 г.

„Бистър все още е, повече или по-малко, старото съоръжение на Рейнард. Поставихме няколко нови бюра и нов килим, но това е всичко. Там няма паркинг, няма столова, нито супермаркет, откъдето да си вземете храна. Залата е малка и стара. Тя просто вече не е в крак с времето. Освен това е твърде малка за нас“, добави CEO-то на Рейсинг Булс.

Догодина Рейсинг Булс ще разчита на Юки Цунода и Исак Хаджар. Пилотът на алжирски произход замени Лиам Лоусън, който отиде в Ред Бул. Не се изключва сезон 2025 да бъде последен за Цунода като част от семейството на Ред Бул. Японецът е свързан с Хонда, която спира на работи с „Червените бикове“ в края на годината.

Междувременно Ред Бул продължава работата по новия въздушен тунел в Милтън Кийнс. Тимът започна строежа на това съоръжение преди година. Според техническия директор Пиер Ваше, отборът напредва много добре и дори може да приключи работа по-рано от планираното.

„Напредваме добре със строителните работи и след това с всички нови машини. Никога никога не знаеш кога всичко ще бъде готово, но в момента сме по-напред от предварителния график“, сподели Ваше. „Изпреварваме плановете с три месеца. Момчетата вършат много добра работа, но никога не знаеш дали няма да има забавяне някъде другаде. Това е голям проект.“

Новият въздушен тунел трябва да замени този, използван в Бедфорд. Съоръжението е построено по време на Студената война и на повече от 60 години. Следователно Ред Бул изостава в това отношение спрямо Макларън, Ферари и Мерцедес, които имат по-модерни аеродинамични тунели. Астън Мартин също трябва да открие свой въздушен тунел в най-скоро време.

Очаква се новият тунел на Ред Бул да бъде пуснат в експлоатация през 2026 г. Той могъл да започне да помага на усилията за развитие на отбора още в края на същата година, както и при подготовката на колата за 2027 г.

„Или може би вече ще ни помогне по-късно през годината [2026 г.].  Това е най-старият аеродинамичен тунел в спорта. Обсъждах тази тема с Йос [Верстапен] преди време ден и стана ясно, че сме използвали същия тунел, когато той караше за Ероус“, добави техническият директор на Ред Бул.

Въпреки че е доста остарял, сегашният аеродинамичен тунел на Ред Бул редовно се обновява с по-нови технологии. Въпреки това тимът все още има някои ограниченията.

„Това е стар инструмент, който ние обновихме. Вътре има много по-нови неща, но имаме някои ограничения. Знаем тези ограничения и се опитваме да ги заобиколим. Това явно е по-трудно, когато търсиш малка делта. Ето защо инвестираме в новия тунел. Смятаме, че можем да имаме полза от новия, каквато нямаме при сегашния модел“, завърши Пиер Ваше.