Даниел Рикиардо не съжалява, че първоначално е напуснал Ред Бул в края на 2018 г. Австралиецът не вярва, че оставането му в Милтън Кийнс за още няколко години е щяло да му помогне за постигането на повече успехи.
Рикиардо бе част от екипа на Ред Бул в периода 2014-2018 г. Преди това той караше за Торо Росо. В края на 2018 г. австралийският състезател изненадващо реши да си тръгне от семейството на австрийската компания и да потърси ново предизвикателство.
След това австралиецът прекара две трудни години в Рено, в които записа само два подиума. Преди две години Рикиардо реши да се премести в Макларън в опит да възроди кариерата си и отново да се бори за позиции в челото на класирането.
За съжаление Рикиардо така и не успя да се адаптира към автомобилите на британския екип. Опитният австралиец редовно изоставаше от по-младия си съотборник Ландо Норис. Един от малкото му силни моменти бе в Гран при на Италия 2021. Тогава Рикиардо и Норис записаха изненадващ двоен успех на пистата Монца. По този начин австралиецът донесе първа победа за Макларън от състезанието в Бразилия през 2012 г.
Сезон 2022 така и не донесе нужните резултати на Рикиардо. Осемкратният победител в F1 постоянно се бореше с автомобила MCL36. В крайна сметка договорът му с Макларън бе прекратен предсрочно в края на 2022 г. Това отвори вратата за неговия сънародник Оскар Пиастри.
Рикиардо така и не разговаря с отбори като Хаас или Уилямс. Австралиецът вместо това реши да стане трети пилот на Ред Бул. Решението му изненада голяма част от света на F1, особено като се има предвид отношението към него след идването на Макс Верстапен.
Догодина австралиецът ще се радва на своеобразно завръщане в Милтън Кийнс. Основната му роля през 2023 г. ще бъде работа в симулатора и маркетинговата дейност на тима. Рикиардо ще бъде в готовност да замени някой от титулярните пилоти на Ред Бул или Алфа Таури при нужда. Опитният австралиец ще бъде в бокса на Ред Бул в избрани надпревари от сезон 2023. Рикиардо също така планира и да направи пътешествие из Америка с мотоциклет.
Опитният австралиец призна, че не изпитва съжаление заради решението си да напусне Ред Бул преди малко повече от четири години.
„Не гледам на това по този начин, защото нищо не е сигурно“, сподели Рикиардо в подкаста Beyond the Grid.
„Ако бях останал там през последните четири години, можех ли да кажа, че щях да имам повече подиуми от тези, които наистина спечелих? Колко бяха те, може би три или нещо подобно? Да, уверено мога да кажа, че щях да имам повече подиуми, отколкото след като си тръгнах“, добави резервният пилот на Ред Бул.
„Но човек просто не знае какво ще се случи. Очевидно по онова време чувствах, че това е правилното решение за мен. Чувствах, че имам нужда от промяна и че трябва да започна ново предизвикателство. Ако бях продължил [в Ред Бул], дали това желание щеше да се засили? Не знам.“
„Дали щях да стана, да речем, по-любопитен или по-малко щастлив, или каквото и да е друго? Не е сигурно, че всичко щеше да е страхотно, ако бях останал. Аз никога не поглеждам назад и не казвам: „Човече, не трябваше да [напускам]. Но, разбира се, мога да бъда честен със себе си и да кажа: „Да, предприех малък риск.“
Рикиардо записа две трети места с Рено и едва победа с Макларън. 33-годишният състезател заяви, че се гордее с постиженията, които записа с тези два отбора.
„Все още имам чувството, че [преминаването в Рено] беше доста добро, особено през 2020 г. Това беше] един от най-добрите сезони, които съм карал в F1. Бях много горд от това да върна отбора на подиума“, призна Рикиардо.
„Но очевидно имах трудности в Макларън, дори и включим победата. Тя беше доста ценна и не мога да я премахна и не мога да я пренебрегна. Мога да погледна назад и да кажа: „Опитах се също толкова добре и с този екип [и] не се получи съвсем добре.“
„Човек живее и се учи до края на живота си. Лично аз не гледам назад със съжаление. Просто си казвам: „Добре, това беше предизвикателство, което поех и в крайна сметка не се получи така, както се надявах“, допълни резервният пилот на Ред Бул.
Вижте тази публикация в Instagram.