Искрата на електрификацията запали бъдещето на Maserati. С новото Ghibli Hybrid марката Тризъбец навлиза в света на електрификацията
Ghibli Hybrid е един от най-амбициозните проекти за Maserati, който след обявяването на новия двигател за супер спортния автомобил MC20 навлезе с още една крачка в новата ера за марката.
Изборът за въвеждане на хибридната технология на седана Ghibli не е случаен. Този модел има с произведените над над 100 000 бройки от 2013 г., олицетворява ДНК на базирания в Modena производител.
Всъщност Maserati влиза в света на електрификацията, без да променя основните философии и ценности на марката, създавайки най-добрия възможен хибрид.
Ghibli Hybrid ще запази безпогрешния звук, който винаги е отличавал всяко Maserati
С новия Ghibli Hybrid се разширява гамата Maserati, която сега е още по-конкурентна и отговаряща на изискванията на пазара. Ghibli Hybrid се разпознава веднага, благодарение на обновения дизайн както на екстериора, така и на интериора. Общият знаменател на рестайлинга, разработен от Centro Stile Maserati, е синият цвят, избран да идентифицира всички автомобили с хибридна технология.
При екстериора синият цвят характеризира трите емблематични странични въздухопровода, спирачните апарати и мълнията в овала на Тризъбеца на задната колона. Същият син цвят се появява отново в автомобила, по-специално върху бродираните шевове на седалките.
Новият Ghibli Hybrid също въвежда ново стилистично решение, започвайки от новата предна решетка, с прегради, преработени да представляват камертон, музикално устройство, което създава звук с изключителна чистота и което също предизвиква самия символ Тризъбец. Има значителни промени в задната част на автомобила, където светлините са напълно обновени, с бумерангообразен профил, вдъхновен от 3200 GT и концептуалния автомобил Alfieri.
В перфектна хармония със своята ДНК, Maserati е избрала хибридно решение, фокусирано основно върху подобряване на производителността, като същевременно намалява разхода на гориво и вредните емисии
Хибридната технология използва кинетичната енергия, която автомобилът натрупва, когато е в движение, превръща в електричество по време на намаляване на скоростта и спиране и я съхранява в батерия.
Иновативният силов двигател, резултатът от задълбочената инженерна разработка от техниците и инженерите от Maserati Innovation Lab в Модена. Той съчетава двигател с вътрешно горене (4 цилиндъра, турбо, работен обем 2,0 л) с 48-волтов алтернатор и допълнителен електрически компресор (e-Booster), поддържан от батерия. Това решение е уникално в своя сегмент и е първото в ново поколение силови двигатели, с перфектно съчетание между производителност, ефективност и удоволствие от шофирането.
Батерията е монтирана в задната част на автомобила, като подобрява разпределение на теглото. Тази версия тежи около 80 кг. по-малко от Ghibli Diesel
Благодарение на максималната мощност от 330 к.с. и въртящия момент от 450 Нм, доставени от едва 1500 оборота в минута, новите данни за производителността на Ghibli Hybrid са много впечатляващи: максимална скорост от 255 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди.
Пътниците в Ghibli Hybrid все още ще се възхищават на безпогрешния звук, който характеризира всички модели Maserati, благодарение на оптимизирания ауспух, който включва специално проектирани резонатори.
Ghibli Hybrid отбелязва и дебюта на новата система Maserati Connect, която позволява постоянна връзка с автомобила
Обменът на информация продължава когато автомобилът е в движение, като подобрява услугите, предлагани на водача. Освен актуализирането на софтуерните пакети, системата извършва проверки на автомобила и следи системите за сигурност на безопасността при спешни случаи.
Мултимедийната система Maserati Intelligent Assistant е последно поколение. Базирана е на цифрови входове от Android Automotive – софтуер, който предоставя иновативно потребителско изживяване, напълно адаптивно към личните предпочитания на водача. HD екранът на мултимедийната система, с нова графика, по-удобна за потребителя и с изчистен дизайн, е увеличен в размер от 8”4 до 10”1. Въведен е и нов инструментален панел с цифрови устройства и нова графика.
Новoто Ghibli Hybrid представлява първата стъпка в план, който ще доведе до електрификация на всички нови модели Maserati. Първите изцяло електрически автомобили на марката ще бъдат новите GranTurismo и GranCabrio, предвидени за 2021 година.
Стартът на производството е планиран за септември, а първите автомобили ще бъдат в шоурумите към края на октомври. Производството за японския и корейския пазар ще започне през февруари 2021 година