ROKiT заведе иск срещу Уилямс за $149 млн. Телекомуникационната компания ще съди британския отбор във Флорида и ще претендира за обезщетение заради накърнена репутация.
В искът на ROKiT се твърди, че от Уилямс са направили „измамни изявления“ при подписването на договора с компанията за телекомуникационната компания. Разбира се, британският екип определи тази претенция като „несъстоятелна“
ROKiT същи така твърди, че от Уилямс са дали обещание, че ще разполагат с конкурентен автомобил сезон 2019. Въпреки това се е знаело, че екипът от Гроув не е разполагал с достатъчно средства и ресурси, за да подкрепи това твърдение.
Освен самия отбор, в иска са обвинени и бившият заместник-директор на отбора Клер Уилямс. Тук се включват бившият изпълнителен директор на Уилямс Майк О’Дрискол, както и бившият финансов директор Дъг Лафърти. Известно е, че Клер и нейните колеги си тръгват от отбора когато той е закупен от Дорилтън Кепитъл през 2020 г.
Искът срещу Уилямс заведен от името на компаниите майки ROKiT World Inc и ROKiT World Limited. Тук се включва и Лари Клейман. Американският адвокат е участвал в няколко съдебни дела срещу бившите президенти на САЩ Бил Клинтън и Барак Обама.
Уилямс подписа спонсорски договор с ROKiT в началото на сезон 2019. В средата на тогавашната кампания британският отбор поднови партньорството си с телекомуникационната компания до края на 2023 г.
В началото на сезон 2020 всичко изглеждаше наред тъй като болидите на тогавашните пилоти Джордж Ръсел и Николас Латифи бяха с логото на ROKiT по време на зимните тестове в Барселона. След това започна пандемията от COVID-19, което забави с няколко месеца началото на тогавашната кампания и отмени редица състезания.
Малко повече от месец преди началото на сезон 2020 Уилямс обяви, че разваля споразумението си с ROKiТ. След тази новина британският екип трябваше да промени разцветката на своя автомобил. Прекратяването на взаимоотношенията между двете страни означава, че планираният тригодишен договор е прекратен само след една година. Така компанията не превежда всички средства. В резултат на това екипът от Гроув решава да заведе дело срещу ROKiT заради нарушаването на договора.
Уилямс спечели последната съдебна битка срещу ROKiT в края на миналата година. Тогава компанията плати на тима $32 млн. заради неизпълнение на подписаното споразумение
Тогава ROKiT твърдеше, че не е получила правата, които й се полагат по договора. Това се дължи заради отмяната на състезания от сезон 2020. В същото време Уилямс оспорваше това и се позоваваше на забавено плащане на спонсорски такси.
В новото съдебно становище се твърди, че „арбитърът не е знаел за измамното укриване на изявления за съществени факти от страна на ответниците, които са били открити едва след приключването на арбитража.“ Също така се разбира, че компанията е научила, че автомобилът на Уилямс никога не е бил в състояние да функционира според стандартите, които ответниците са гарантирали на ищците, както и че ответниците са знаели за този факт и са го укрили“
В него се добавя, че „обвиняемите умишлено и с измама са прикрили факта, че Уилямс просто не е разполагал с достатъчно средства за разработване на автомобил от F1“
В иска се посочва, че „в пряк и непосредствен резултат от измамните изявления, направени от ответниците, ищците са претърпели значителни финансови загуби и са накърнили търговската си репутация.“ Затова ROKiТ иска обезщетение за сума, която надвишава $149 млн.
ROKiТ продължава активното си участие в моторните спортове въпреки случая с Уилямс. Компанията е титулярен спонсор на отборите на БМВ в WSBK и BSB, както и на британската Формула 4.
— ROKiT (@rokit) March 25, 2023