Начало WRC News Рованпера с четвърти успех през сезон 2022 в WRC

Рованпера с четвърти успех през сезон 2022 в WRC

516
0
Кале Рованпера, Сафари Рали Кения
Кале Рованпера; снимка: Тойота

Кале Рованпера спечели четвърта победа за сезон 2022 в световния рали шампионат (WRC), триумфирайки в изключително тежката надпревара Сафари Рали Кения. 21-годишният финландец най-добре преодоля огромните препятствия в състезанието, което може би е най-тежкото в целия шампионат. Последният ден от надпреварата не разочарова като драма и напрежение, въпреки че нямаше особени размествания в класирането.

Рованпера имаше като план намерението единствено да не бърка и да завърши успешно ралито, за предпочитане – на първа позиция. Това бе подходът му до последно, докато от WRC вече започват да припомнят най-младите досега шампиони в първенството. В тази класация пръв е Колин Макрей, който спечели короната си на 27 години и 109 дни през 1995 г. Кале Рованпера е едва на 21 години и води изключително уверена битка в тазгодишния шампионат, в който е фаворит за титлата. Успехът в Кения бе още една стъпка в тази посока.

„Благодаря на тима – четири коли без никакви сериозни проблеми на първите четири места е невероятен успех“, отбеляза Рованпера. „Постарахме се тук да се борим за победата и я взехме“, допълни младежът, който този сезон има победи на всички възможни настилки.

Местата от второ до четвърто бяха заети, както каза и Кале, от останалите екипажи с Тойота, водени съответно от Елфин Еванс, Такамото Кацута и Себастиен Ожие. Еванс отбеляза, че той имаше няколко проблема в събота, но крайният успех на тима му бе огромен.

Кацута записа втори подиум в WRC кариерата си. Първото му качване на почетната стълбичка бе отново на рали Сафари – през сезон 2021, когато бе втори.

„Колата бе изключително силна и здрава. Това е първи подиум на моя навигатор Аарън Джонстън и много се радвам за него“, каза Такамото, след като подробно благодари на отбора и хората от фабриката за развитието на автомобила.

Ожие отбеляза през деня, че разликите са огромни и няма никакъв смисъл да се натиска излишно.

„Ако не беше спуканата гума (в началото на уикенда), можехме да се борим дори за нещо повече. Благодаря на целия екип за работата в това изключително тежко рали“, добави осемкратният световен шампион.

Сафари Рали Кения бе абсолютен кошмар за тима на Хюндай. Тиери Нювил и Оливър Солберг от екипажите на отбора от Алценау завършиха състезанието, съответно пети и десети.

Нювил, Солберг и От Танак имаха безброй технически проблеми. Естонецът спря окончателно в 17-ата отсечка заради повреда в сервото

Нювил стисна зъби да се пребори да завърши и точно това стори. На финала си сложи шапката, внимателно си пое въздух и успя да каже няколко думи, но очевидно бе в лошо настроение.

„Нямам какво толкова да кажа. Ситуацията е много ясна. Изключително съм разочарован, включително и заради механиците ни, които се трудиха безкрайно упорито. Ужасно труден уикенд“, коментира белгиецът.

Нювил спечели пауърстейджа, подходящо кръстен „Вратата на ада“, пред Себастиен Льоб, Ожие, Гас Грийнсмит и Адриен Фурмо. Петимата си разпределиха бонус точките.

Солберг пък бе във възторг от надпреварата, но проблемите му бяха страшно много. В 14-ата отсечка заседна във феш-феш на малко над 2 км след старта на дистанцията. Наложи се да смени въздушен филтър, но се наложи отсечката да бъде отменена. След това беше дори още по-драматично.

„Опитахме се да оцелеем, но имаше пясък навсякъде… Не знам какво друго можехме да сторим. После имахме натрупани страшно много наказания, но поне продължихме. Преди 17-ата отсечка чух, че са съкратили няколко километра от дистанцията. По-добре – не съм сигурен, че дори трактор бе в състояние да ги преодолее на второто преминаване. След това пак имах грижи с мощността, а и се наложи да помоля неколцина фотографи да изчистим прахоляка от предното стъкло, тъй като и чистачките се счупиха!“, бе колоритното описание на Солберг за преживяното тази неделя.


След Сафари Рали Кения Рованпера води в генералното класиране на световния шампионат за 2022 г. със 145 точки. Втори е Тиери Нювил с 80, следван от Танак и Кацута с по 62. При отборите Тойота е с актив от 246 точки пред Хюндай със 184 и М-Спорт със 144. Следващият кръг е рали Естония от 14 до 17 юли.