Начало Избрани Ръсел начело в прекъсваната първа тренировка в Мексико, рейс контролът разследва катастрофа...

Ръсел начело в прекъсваната първа тренировка в Мексико, рейс контролът разследва катастрофа на Албон и Беърман

1804
0
Джордж Ръсел
Джордж Ръсел; снимка: Мерцедес

Джордж Ръсел бе най-бърз в прекъсваната на два пъти първа свободна тренировка през уикенда за Гран при на Мексико. Зад пилота на Мерцедес се класираха Карлос Сайнц с Ферари и Юки Цунода (Виза РБ). Рейс контролът ще разследва след сесията катастрофа между Алекс Албон и Оливър Беърман, която доведе до второто спиране на тренировката.

В последната част от сезон 2024 все още има отбори, които вадят нови компоненти за болидите си. Макларън донесе на Аутодромо Ерманос Родригес нов под, който не е бил напълно готов за Остин миналата седмица. Конструкцията е сериозно променена, в резултат на което има цялостно повишаване на аеродинамичното притискане. Новият под ще е само на колата на Ландо Норис този уикенд.

Виза РБ е с промени по пода и има някои изменения, свързани с характера на пистата. Конкретно с конфигурацията в Мексико са свързани и промените в болидите на Ред Бул, Уилямс и Ферари. Мерцедес, Заубер, Хаас, Алпин и Астън Мартин не декларираха никакви новости за 20-ия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2024 г.

Петима пилоти заместваха титуляри в първата свободна тренировка. Андреа Кими Антонели бе в кокпита на Люис Хамилтън в Мерцедес. Шарл Льоклер отстъпи Ферари-то си на Оливър Беърман. Пато О’Уорд замести Ландо Норис за този един час подготовка в Макларън. Фелипе Другович бе в Астън Мартин в болида на Фернандо Алонсо. Робърт Шварцман пък взе Заубер-а на Гуаню Жу.

Температурата на въздуха в началото на първите 60 минути за подготовка наближаваше 18 градуса, тази на пистата бе 43 градуса

Изборът в началото на сесията бе изцяло за гуми хард. Юки Цунода записа първото време – 1:24.501 мин. Серхио Перес също бързо започна работа пред почти пълните трибуни и родната си публика, която го подкрепя невероятно много. Само 4 минути след старта на тренировката обаче тя бе спряна от рейс контрола. В таблицата имаше 8 времена. Причината за спирането бе нещо паднало на пистата, върху което Андреа Кими Антонели мина със сериозна скорост. Италианският тийнейджър кара болида на Хамилтън, който е с новия пакет от Остин. Джордж Ръсел ще е с по-стара спецификация на повечето компоненти заради катастрофата си в края на Q3 на Circuit of the Americas.

Малко преди Антонели пък Макс Верстапен, който бе записал 1:20.970 мин, се обади, че управлението надясно не е добро. След това изруга по радиото и каза, че е минал върху част от рекламно пано, паднало на трасето от моста.

Маршалите разчистиха трасето за по-малко от 10 минути и тренировката бе подновена. Верстапен бе начело в този момент, следван от Естебан Окон, Валтери Ботас, Лиам Лоусън. Кевин Магнусен излезе начело с 1:20.912. Перес и Ръсел подобриха това постижение като пилотът на Мерцедес даде 1:20.727. В бокса Хамилтън оглеждаше колата си заедно с механиците, след като Антонели я прибра.

Времената продължаваха да падат. След изтичане на една трета от първата тренировка в Мексико начело в подреждането бе Алекс Албон с 1:19.812 мин. Следваше Ръсел – само на 4 хилядни от секундата. Карлос Сайнц заемаше третото място, следван от Валтери Ботас, Магнусен, Юки Цунода, Оскар Пиастри, Перес, Нико Хюлкенберг. В този момент Ланд Строл, Шварцман и Другович още нямаха обиколка за време.

Пиер Гасли се обади на Алпин, че нещо мирише в болида му – сякаш нещо се готви. Последва ново спиране на тренировката, когато в 22-ата минута стана катастрофа.

Албон загуби контрол върху Уилямс-а си и удари намалилия Беърман с Ферари

Алекс изхвърча и се заби тежко в предпазната бариера от гуми. Обади се по радиото, че е добре. Беърман също спря на трасето. Рейс контролът съобщи, че ще разгледа случая след тренировката.

Първата реакция на Албон по отношение на Беърман след удара бе: „Идиот!“

В момента на спирането на тренировката начело в тренировката бе Сайнц с 1:19.407 мин. На 0,112 сек зад него бе Ръсел, следван от Албон, Верстапен, Перес, Ботас, Магнусен, Цунода, Пиастри, Хюлкенберг.

14 минути бяха изгубени, докато катастрофиралите коли бъдат изтеглени и всичко по пистата бъде оправено. Започнаха серии с меки гуми – софт сложиха Сайнц, пилотите на Ред Бул и голяма част от останалите състезатели.

Сайнц продължаваше да оглавява подреждането и след серията си със софт с 1:18.573 мин преди Ръсел да подобри постижението му с 0,575 сек

Верстапен бе трети, на 0,841 сек зад англичанина. Следваха Хюлкенберг и Пиастри. Франко Колапинто допусна грешка и изхвърча от пистата, но успя да се върне и продължи. Джанпиеро Ламбиазе попита Верстапен как иска да продължи подготовката си.

„В момента нямам особено добро сцепление в предната част, така че… Не знам колко ще се подобри това“, отговори Макс.

Пиастри бе попитан за поведението на Макларън-а си и каза, че е доста ужасно. Австралиецът бе шести в подреждането, а О’Уорд – 13-ти, докато Норис наблюдаваше тренировката от бокса.

Малко след това Верстапен пак се обади по радиото – този път, за да каже, че нещо не е наред със задвижващата система, която не работи добре.

„Аха, нямам мощност“, добави Верстапен след няколко секунди, но успя да прибере колата си в бокса.

До края на сесията начело в класирането остана Ръсел пред Сайнц и Цунода. Верстапен зае четвъртото място, следван от Хюлкенберг, Пиастри, Окон, Ботас. Топ 10 допълниха Лиам Лоусън и Перес.