Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц най-бърз във втората сесия в Сингапур, Льоклер втори, Ръсел – трети

Сайнц най-бърз във втората сесия в Сингапур, Льоклер втори, Ръсел – трети

2841
0
Карлос Сайнц
снимка: Виктор Алекян

Карлос Сайнц бе най-бърз във втората свободна тренировка през уикенда за Гран при на Сингапур. Втори остана съотборникът му във Ферари Шарл Льоклер. Трети бе Джордж Ръсел (Мерцедес).

Температурата на въздуха падна до 29 градуса в сравнение с първата тренировка, тази на пистата – до 33. Влажността бе 78%. На пистата Марина Бей се мръкна и изкуствените светлини огряха трасето по улиците на Сингапур. Тази сесия бе по-важна за отборите, защото условията са подобни на тези, при които би трябвало да протекат квалификацията и състезанието.

Валтери Ботас бе първият пилот на трасето, последван от наскоро потвърдения и за 2023 г. негов съотборник в Алфа Ромео Гуаню Жу. Двамата си бяха разделили работата по гумите и финландецът бе с медиум, а съекипникът му – с медиум. С медиум започнаха програмата си състезателите на Мерцедес. Джордж Ръсел записа 1:44.661 мин и оглави класирането.

Люис Хамилтън подобри постижението на съотборника си с 0,570 сек (1:44.091 мин). Фернандо Алонсо излезе втори, на 0,524 сек от англичанина. Ръсел пак изтърва колата си и едва не се удари

„Не знам защо това продължава да се случва“, каза Джордж по радиото.

Той се оплака и в първата сесия от излишни пикове в кривата на въртящия момент. Карлос Сайнц пък излезе пръв с 1:43.710 мин. Хамилтън продължаваше серията си и отново излезе пръв с 1:43.668. Испанският пилот на Ферари се доближи до Люис на 0,042 сек. Малко след това Пиер Гасли изхвърча и имаше сектор с предупредителни жълти знамена, докато французинът маневрираше да се върне на пистата.

Сайнц отново излезе пръв с 1:43.321 мин. Макс Верстапен започна серия с хард, появявайки се на трасето повече от 20 минути след началото на тренировката. Пилотът на Ред Бул даде пето време – на 1,414 сек от постижението на Карлос. По това време Серхио Перес и Шарл Льоклер още си бяха в боксовете без никакви направени обиколки.

Монегаскът се подготви и се появи на трасето в средата на втория час за подготовка. Ферари-то му бе с гуми медиум. Перес също излезе, но бе с най-меките гуми, предоставени от Пирели за уикенда, с каквито вече караха повечето пилоти на пистата. Със софт Сайнц даде ново най-силно време – 1:42.751 мин.

Първият опит на Льоклер го нареди втори – на 0,678 сек зад съотборника му. Ръсел блокира колелата си, но даде второ време – на 0,160 сек от това на Сайнц, измествайки Естебан Окон, който бе излязъл точно преди това напред

Хамилтън също изпревари французина и зае третата позиция (+0,431 сек).

От Ферари информираха Льоклер, че губи от Сайнц в първи сектор, но е по-бърз от съотборника си в другите две секции на пистата. Шарл съкрати дистанцията спрямо испанския си съекипник до 0,295 сек.

В боксовете трябваше да се справят с избухнали пламъци в болида на Пиер Гасли. Алфа Таури-то се подпали, докато състезателят още беше в кокпита. Всичко бързо бе изгасено и французинът се прибра, но сесията приключи за него. Малко след това проблем с горивната система принуди и Юки Цунода с втория болид на Алфа Таури да се прибере и да прекрати работа.

Верстапен сложи софт след дългата работа на тима си по колата му и излезе броени минути преди финала на сесията. Той имаше едва 3 обиколки до този момент. В бързия си опит пилотът на Ред Бул даде четвърто време – на 0,339 сек от времето на Сайнц.