Карлос Сайнц даде най-доброто време във втората свободна тренировка през уикенда за Гран при на Италия. Пилотът на Ферари изпревари Ландо Норис (Макларън) и Серхио Перес. Мексиканският пилот на Ред Бул катастрофира в края на сесията.
Слънцето изгря над Монца и температурата на въздуха се качи до 26 градуса. Тази на пистата бе 35 градуса. Увеличиха се и хората по трибуните, както и във VIP зоните, въпреки че днес са подготвителните тренировки. От Алфа Ромео преинсталираха софтуера си за съединителя и доста от проблемите им от първата тренировка се оправиха. В предходната сесия пилотите на тима Валтери Ботас и Гуаню Жу определиха колите като неуправляеми. Оказа се, че тимът от Хинвил е изпробвал нов софтуер – от Ферари – за съединителя, но нещо не се е получило както трябва.
В началото на втория час за подготовка на пистата Монца преобладаващият избор бе за гуми медиум
Само Логан Сарджънт бе със софт. Още в третата минута Ланс Строл на пистата след завоя Аскари. Обади се по радиото, че е загубил мощност. Това бе ужасен малшанс за канадския пилот на Астън Мартин, в чийто кокпит по време на първата сесия бе Фелипе Другович. Рейс контролът веднага спря тренировката.
От Астън Мартин се обадиха на Строл, че се опитват да рестартират колата. Казаха му да не позволява на маршалите да я бутат още – заради електрическата система. Опитваха около две минути, не успяха и болидът бе преместен. Според тима проблемът бе свързан с горивната система.
We’re back on track for second practice!
Lance Stroll heads out, having handed over his car to Felipe Drugovich in FP1 🔀 But, he’s in trouble…#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/bfuPuudhvu
— Formula 1 (@F1) September 1, 2023
Всичко продължи малко повече от 7 минути и сесията бе рестартирана. Работата на Ферари, Мерцедес и Ред Бул бе подновена с гуми медиум. При спирането времена имаха само състезателите на Алфа Ромео. Реалното темпо бе зададено от Макс Верстапен (с медиум) – 1:22.259 мин. Алекс Албон излезе втори със софт, само на 0,059 сек от нидерландеца.
На пистата се образува влакче много бързо по време на втория подготвителен час на прочутата италианска писта
Опитите за изтегляне и изчакването за вмъкване в нечия въздушна струя вече причиниха проблеми по време на квалификациите във Формула 3 и Формула 2. Пилотите от Формула 1 също се дърпат и бавят, което предизвиква хаос.
Серхио Перес вече бе трети (+0,106 сек), следван от Шарл Льоклер и Карлос Сайнц. Шести се нареди Ландо Норис пред Джордж Ръсел, Фернандо Алонсо, Люис Хамилтън. Сайнц (с медиум) изпревари Верстапен с 1:21.565 мин. Льоклер се нареди втори, на 0,273 сек. Перес излезе трети. Алонсо продължи серията си и на свой ред записа трето време (+0,506 сек).
„After you“
„No no, I insist“The jockeying for track position begins!#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/YcpB8zbOrM
— Formula 1 (@F1) September 1, 2023
Хамилтън попита с колко изостава като максимална скорост. Пийт Бонингтън му каза 5 км/ч и че това е малко по-висока стойност в сравнение с направените на симулатора предвиждания. Логан Сарджънт бе дал осмо време и бе пред седемкратния световен шампион, който продължаваше да обсъжда недоволно настройките с рейс инженера си.
В средата на тренировката начело все още бе Сайнц пред Льоклер излезлият трети Албон, който продължаваше да върви много силно. След това Перес сложи софт и даде 1:21.540 мин. Сайнц сбърка и излетя от пистата, но продължи.
От Ред Бул опитаха изтегляне. Верстапен се оказа в трафик със софта си и даде трето време – на 0,091 сек от това на съотборника му.
„Средният сектор е шокиращ при този трафик“, обади се Макс по радиото
Докато Верстапен спореше с питуола дали да прави следваща обиколка начело излезе Ландо Норис, който веднага бе прескочен от Сайнц с 1:21.355.
„Какъв хаос сътворяват тези момчета“, възмути се и Перес от мотаенето на други пилоти по трасето. „Хайде стига! Трябва да сме по-добри от това.“
Perez pumps in a 1:20.540 to go quickest, with a little help from team mate Verstappen#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/g54cy71xpE
— Formula 1 (@F1) September 1, 2023
Перес се върна на гуми медиум, за да прави състезателна симулация. Същото сториха още Верстапен и Сайнц. Юки Цунода се възмущаваше от Люис Хамилтън и в първата, и във втората тренировка, че не мърда от състезателната траектория. Японският пилот на Алфа Таури втория път обърка седемкратния световен шампион с Джордж Ръсел, но изобщо не се трогна и се закани да му го върне. Междувременно Хамилтън се върна на пистата, пак с медиум.
Малко повече от 9 минути преди края на времето Перес катастрофира на Параболика. Нямаше силен удар в предпазните бариери, но Ред Бул-ът потъна в чакъла на зоната за сигурност. Камерите проследиха физиономията и реакцията на Кристиан Хорнер. Тренировката бе спряна.
🚩 RED FLAG 🚩
Perez slides through the gravel at the final corner and gently bumps the wall#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/BppMzP0xyd
— Formula 1 (@F1) September 1, 2023
Сесията бе рестартирана при оставащи около 4 минути до карирания флаг. Нямаше сериозни опити за бързи обиколки и Сайнц остана начело пред Норис и Перес. Четвърти се нареди Оскар Пиастри, следван от Верстапен (който бе попитан от Джанпиеро Ламбиазе и каза: „Не“, на което рейс инженерът отговори: „Прекрасно!“), Льоклер, Албон. Топ 10 допълниха Алонсо, Ръсел и Нико Хюлкенберг.
Ferrari, McLaren and Red Bull not leaving any scraps in second practice#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/XdFZPkQb2h
— Formula 1 (@F1) September 1, 2023