Начало Избрани Сайнц след трудния старт на сезон 2023 за Ферари: Очакванията ни бяха...

Сайнц след трудния старт на сезон 2023 за Ферари: Очакванията ни бяха да се борим с Ред Бул

1881
0
Карлос Сайнц, Ферари
Карлос Сайнц, снимка Ферари

Карлос Сайнц коментира трудното началото на сезон 2023 за Ферари. Испанецът призна, че очакванията му са били да се бори с автомобилите на Ред Бул и да е претендент за титлата. Вместо това обаче Сайнц и Скудерията са доста далеч от австрийския екип и изостават дори и от Астън Мартин и Мерцедес.

Сайнц постигна сериозен напредък през миналия сезон. 28-годишният състезател записа първата си победа в F1 и се качи още 8 пъти на подиума. Въпреки това той имаше труден старт на миналогодишната кампания тъй като записа две отпадания в рамките на 4 старта. В крайна сметка Сайнц финишира на пето място в крайното класиране. Пред него бяха двукратният световен шампион Макс Верстапен, съотборникът му Шарл Льоклер, Серхио Перес и Джордж Ръсел

Ферари започна 2023 г. със сериозна увереност. Отборът от Маранело заяви, че е решил всички проблеми с надеждността на двигателя и са повишили неговата мощност. Някои анализатори дори предполагаха, че Скудерията са основните фаворити за титлата и имат възможност да изпреварят Ред Бул.

За съжаление сезон 2023 се оказа пореден провал за Ферари след като се оказа, че SF-23 не е на нужното ниво. Така в крайна сметка Скудерията направи сериозна крачка назад и не оправда огромните очаквания на всички.

До момента Ферари има само едно качване на подиума благодарение на Шарл Льоклер. Пилотът от Монако финишира трети в Гран при на Азербайджан. Същевременно Сайнц няма нито един подиум. Най-силният резултат на испанеца е четвърто място в Бахрейн.

Скудерията се намира в поредната си криза откакто започна турбо-хибридната ера през 2014 г. Скудерията загуби някои от ключовите си специалисти в началото на годината. Първо Скудерията се раздели с Давид Санчес. Френският инженер си тръгна от Маранело и се връща в Макларън. В края на април бе обявена раздялата и със спортния директор Лоран Мекис. Французинът ще наследи Франц Тост и ще застане начело на Алфа Таури. Това вероятно ще се случи в началото на 2024 г.

Тази седмица Сайнц даде интервю за The Race. В него той обясни, че му е било доста трудно да се примири с тази тежка реално след като е очаквал да се бори за победи и титли

„Беше по-трудно от всяка друга година. Чувствах се така, сякаш 2022 г. беше малко завръщане на Ферари на върха“, сподели Сайнц.

„Очакванията ни бяха да се борим с Ред Бул. Имах чувството, че всички очаквахме да се намиране на ниво, близко до тяхното. Както аз, така и целият екип имахме тази надежда и това очакване“, продължи пилотът на Ферари. „Но изведнъж се оказахме на повече от половин секунда от Ред Бул, която е много трудно да се навакса. Заради това трябваше да се пренастроим, да се върнем към чертожната дъска и да се уверим, че поддържаме мотивацията на всички в отбора.“

Работата, която се извършва в момента в Маранело по плана за развитие, е наистина огромна. Най-голямото предизвикателство е да накараш цялата фабрика да се съгласува и да се мотивира за следващата стъпка.“

Ферари взе доста крайно решение в края на миналата година. Скудерията жертва част от представянето си в завоите за скорост на права линия. Именно това бе един от най-големите ахилесови пети на болида за 2022 г.

Това решение донякъде сработи тъй като SF-23 има малко по-добра топ скорост. Но в същото време автомобилът е доста по-нестабилен и труден за управление. Освен това болидът отново има сериозни проблеми с работата на гумите. За сравнение Ред Бул разполага с концепция, която прави RB19 много силен в завоите и ракета на правите. На практика този болид няма слаби места и е конкурентен на всяка една писта

„Това не е лесен автомобил за управление. В момента се борим малко с непредсказуемостта на един много коварен автомобил. Това прави обиколките в квалификацията, състезателното темпо, променящите се условия, износването на гумите и вятъра много, много трудни за предвиждане и много трудни за адаптиране.“

„Като пилот имам чувството, че разбирам как трябва да управлявам това поколение автомобили и разбирам как искам да настроя автомобила по мой вкус. Това ми дава по-малко променливи, за които да мисля когато започвам състезателен уикенд“, продължи Сайнц.  „Началото не беше никак лесно. Имам чувството, че макар автомобилът да е дори по-сложен от миналогодишния, аз разбирам тази сложност по-добре. Вярвам, че мога да настроя и управлявам автомобила по моя начин.“

Ферари заема четвъртото място при конструкторите след първите пет старта за годината. Сайнц призна, че не се тревожи толкова за позицията при конструктите, колкото за пасива спрямо Ред Бул.

„Не ме боли толкова много заради факта, че сме четвърти при конструкторите и пети или шести при пилотите. Боли ме повече като гледам разликата с Ред Бул“, обясни Сайнц.

„Ако сега бяхме на четвърто място при конструкторите, но знаехме, че всеки уикенд имаме шанс да спечелим полпозишън и да спечелим състезание, щеше да е по-лесно да го приемем. Болдът на Ред Бул се оказа толкова по-бърз тази година. И как ни изненада. Смята, че от Мерцедес и Астън Мартин също не биха очаквали да имат такава разлика.“

„Реалистично е да се каже, че от Ред Бул са постигнали ниво на представяне, което е много трудно да се направи само чрез еволюция на нашия автомобил. Те имат нещо по-широко, имат нещо по-дълбоко в концептуално отношение от всички нас.“

„След първите няколко състезания установихме и много ясни слабости на нашия пакет дори в сравнение с миналата година. Именно върху тази комбинация от две неща сега се фокусираме много усилено. Ето защо съм доста спокоен- чувствам, че сме установили слабостите в сравнение с миналата година, но също така имаме представа в каква посока трябва да се развиваме“, добави Сайнц.

Сайнц има договор с Ферари до края на 2024 г. Испанецът е свързван с преминаване в Ауди. Германският производител влиза в F1 чрез екипа на Заубер от 2026 г. Твърди се, че Сайнц може да се изкуши да премине в редиците на Ауди и да работи отново с Андреас Зайдл. Испанецът обаче категорично отхвърли тези слухове и заяви, че иска да остане във Ферари възможно най-дълго

„Знам, че ни предстоят още две много важни години. Би било глупаво да се говори какво ще се случи след това“, заяви пилотът на Ферари.

„Чувствам, че все още не съм разгърнал пълния си потенциал като пилот. Също така имам чувството, че поне тук вече съм направил още една добра стъпка в правилната посока.“

„Непосредственото си бъдеще виждам само във Ферари. Наистина искам да успея с този отбор. Нищо не би ме направило по-щастлив от това да спечеля отново с Ферари и това да се боря за титлата с Ферари.“

„Независимо дали ще спечелиш, или не, това е шампионска битка. Можете да излезете начело или не. Но преодоляването на това предизвикателство в краткосрочен и средносрочен план е това, което наистина ме мотивира. Чувствам се наистина като у дома си в Маранело. Там има добра атмосфера. Знам, че наоколо се вдига много шум, но аз самият виждам фабриката отвътре и мога да потвърдя, че всички са в добро състояние в момента“, завърши Карлос Сайнц.