Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц: Когато нещо при мен се обърка, Шарл е на линия и...

Сайнц: Когато нещо при мен се обърка, Шарл е на линия и обратното

1835
0
Шарл Льоклер и Карлос Сайнц
Шарл Льоклер и Карлос Сайнц, снимка Ферари

Карлос Сайнц е доволен от това как се адаптира във Ферари, където премина от началото на настоящия сезон във Формула 1. Испанският пилот разказа в интервю за Ауто Мотор унд Шпорт как всъщност чак сега предишни негови разкази за това колко трудно е адаптирането в нов екип са били приети и разбрани. Синът на двукратния световен рали шампион Карлос Сайнц старши сподели също така, че не се чувства недооценен във Формула 1.

Карлос Сайнц
Карлос Сайнц; снимка: Ферари

„Ферари бе за мен един нов старт с много въпросителни. Знаех, че ще се изправя срещу един от най-бързите пилоти, ако не и най-бързият. Целта на всеки пилот е да е най-добрият. Нямаше желание просто да победиш съотборника си. Отивах в отбор, в който Шарл [Льоклер] е чудесно интегриран, познава прекрасно колата. Това те кара да се чудиш дали ще паснеш. Половин година по-късно мога да кажа, че съм доволен от това как се справих със задачата. А скоростта си бе налице от началото“, заяви Сайнц

„Все още трябва да работя за непрекъснато представяне без проблеми в рамките на един цял уикенд и това да се случва редовно. Нямам усещането, че карам толкова постоянно, колкото през 2019 и 2020 г. Има още неща, нуждаещи се от подобрение при мен. Но когато нещо при мен се обърка, Шарл е на линия и обратното. Много сме близо (като представяне) и се притискаме един друг, за да постигаме по-добри времена още от първата тренировка. Наясно съм колко силен е Шарл. Неговите качества подобряват и моето собствено ниво, защото искам да го победя.“

Сайнц сподели, че по принцип успява да се адаптира доста бързо към нови условия

Според него и фактът, че смени няколко отбора по време на кариерата си във Формула 1 също му е помогнал.

„Заради това не подцених нищо. Имах слаби моменти, когато от Торо Росо преминах в Рено и от Рено в Макларън. Говорил съм за това преди, но не ми вярваха. Всички казваха, че си пилот от Формула 1, трябва да се адаптираш бързо. Едва сега хората осъзнаха какво е, когато четирима или петима души отидоха в нови екипи и не са толкова бързи, колкото съотборниците им. Сега вече всички разбират, че не е лесно. Особено когато караш с пилоти, познаващи отбора и колата добре.“

Сайнц каза, че има чудесни взаимоотношения с Льоклер – нещо, което и Шарл посочи по-рано.

„Може да разговаряш с него, да играеш различни неща. Той е не само бърз, но и проявява уважение. Лесно е да се разбереш с Шарл. А ако на мен карането ми доставя удоволствие, представянето ми е по-добро. Защо тогава да разигравам съотборника си? Това не ми носи никакви ползи. Нещата се получават по-добре ако можете да вършите разни неща заедно, да се шегувате за добрата или лоша обиколка в квалификацията и т.н.“

Карлос бе съотборник в различни моменти от кариерата си на Макс Верстапен и Ландо Норис. Сега е съекипник на Шарл Льоклер

Запитан дали се смята пренебрегнат, тъй като и тримата биват титулувани като супер звезди, но това определение рядко се свързва с неговото име, Сайнц каза, че се чувства достатъчно високо оценен.

„Ако подпишеш договор с Ферари, явно вършиш нещо както трябва. Винаги съм се чувствал оценен от всички отбори – от Торо Росо през Рено до Макларън, дори след като си тръгнах от тях. Не разбирам защо се смята, че съм в нечия сянка. Независимо срещу кого съм се състезавал, било то Макс, Нико [Хюлкенберг], Ландо или Шарл, не съм имал чувството, че съм по-бавен от тях или че не мога нещо, което те умеят. Побеждавал съм всеки от тях и винаги съм ги притискал максимално. Макс, Ландо и Шарл са сред топ пилотите и според собствената ми преценка. Харесва ми предизвикателството да карам срещу тях и те са ме направили по-добър пилот.“

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.