Шефът на Ферари във Формула 1 Матия Биното обясни подробно защо смята Карлос Сайнц за най-подходящия за Скудерията пилот, че отношенията между екипа и Себастиан Фетел остават добри, както и че италианският тим преглежда варианти за участие в Индикар и състезания за издръжливост. От Маранело задвижиха цяла поредица събития, потвърждавайки, че след сезон 2020 ще се разделят с Фетел. Впоследствие обявиха привличането на Сайнц, докато от Макларън съобщиха, че от догодина техен пилот ще е Даниел Рикиардо.
„Един цикъл приключва със Себастиан. Той е човек, на когото се възхищавам и за когото имам много високо мнение – и като личност, и като професионалист. Уважението ми е към него е голямо”, сподели Биното
„Много неща се промениха през последните няколко седмици – не само в икономически план, но и от техническа и спортна гледна точка. Чака ни дълъг път. Няма да е лесен, но вярвам, че полагаме основите на бъдещето. В тази ситуация проведохме разговорите със Себастиан и установихме, че може би вече нямаме едни и същи цели. Вярвам, че тези решения демонстрират зрялост. Според мен това бе правилният вариант. Само Себ знае какво ще прави по-нататък. Той е страхотен пилот и ще знае как да направи най-добрия избор. Ферари е в сърцето му и макар да не е толкова очевидно, отношенията ни си остават добри. Очаквам, че ще се представи много добре тази година, защото е професионалист. Ние трябва да му предоставим добра кола, за да може той да даде най-доброто от себе си.”
Швейцарецът, който оглави Ферари в началото на миналата година, каза, че качествата на Карлос Сайнц го правят идеален за Скудерията
„Предстоят ни нови предизвикателства и вярваме, че открихме точния човек, който да допълни екипа ни. Смятам, че Карлос е страхотна придобивка за отбора – много умно момче, чудесен пилот. Млад е, но вече има пет сезона опит. Солиден е, може да се разчита на него. Бори се и носи точки в състезанията. За нас е прекрасно, че ще имаме такъв състезател редом с природния талант на Шарл [Льоклер].”
„Тези двама състезатели са най-младият пилотски състав на Ферари от 50 години. Доволни сме от избора си и искаме да отворим нова глава. Пътят е труден, но посоката ни е да се съсредоточим върху млади хора. Не само пилоти, но и механици.”
Същевременно Биното припомни, че намаляването на бюджетите ще доведе до съкращения в големите екипи
Заради това в Маранело търсели варианти за участие в други шампионати, където да работят отпадналите от програмата за Формула 1 специалисти.
„Ферари има сериозна социална отговорност към служителите си и искаме да сме сигурни, че всеки от тях ще има работно място в бъдеще. Ето защо започнахме оценка на алтернативни програми и потвърждавам, че гледаме към Индикар. При заложената за 2022 г. промяна в правилата преглеждаме и надпреварите за издръжливост. Ще се постараем да направим възможно най-добрия избор.”
Идеята за участие на Ферари в Индикар бе споделена наскоро от легендарния Марио Андрети. Според него би било страхотно Скудерията да стане част от американския шампионат. Андрети дори предложи промяна в правилата, за да може компанията от Маранело да прави шасита за сериите.
Шефът на Ферари каза също така, че се надява по SF1000 да има промени малко след планираното начало на сезона в началото на юли.
„От сега до 5 юли няма да има много време за оправяне на проблеми, така че в Австрия колата ще е почти същата като тази в Австралия. Ще се опитаме да променим нещо по-съществено за третия старт.”