Иван Тенчев, Сингапур. Екипът на Макларън е със сравнително най-много нови елементи в днешните тренировки за Гран при на Сингапур. Пакетът обаче е само един и се тества от Ландо Норис, докато Даниел Рикиардо е със старите елементи. Ще се направи пряко сравнение, а екипът ще има два пакета за Сузука в Япония. Австралиецът заяви снощи, че не е разочарован от подобно развитие, защото това е нормално, а и той ще направи всичко, за да помогне на тима в битката с Алпин при конструкторите. Разликата между класиране на 4-то и 5-то място е около 4,5 милиона долара от парите от ФОМ.
При Макларън напълно променени в стила на Ред Бул са кутиите за радиаторите – за по-добра ефективност на охлаждането и по-добри въздушни потоци назад
Подът също е нов, с ново оформление на страничните прорези. Изменена е формата и на дифузьора, както и предните кутии за въздух към спирачните апарати.
That’s the end of the first session as day turns to night in Singapore.
Time to look at the data and we’ll be back for FP2 later. 👊 #SingaporeGP 🇸🇬 pic.twitter.com/QnscnU3Lwm
— McLaren (@McLarenF1) September 30, 2022
Съперниците от Алпин също са с нов под, пак с ново насочване на потоците за запечатване на въздуха отдолу. Те не го използваха в първата сесия, когато условията не са като тези, в които ще карат екипите в квалификацията и състезанието.
Сред другите екипи най-интересна е конфигурацията на новия нос и предно крило при Алфа Таури
Те бяха единственият екип, при който имаше сериозно излизане на носа над крилото с лека чупка между тях за формиране на разделящи струи. Те се оказаха неефективни и сега върхът на носа се слива с първия елемент на крилото и се създава повече притискане и ефективно използване на въздуха.
От останалите екипи единствено Ред Бул и Уилямс имат малки промени. „Биковете“ за пореден път имат изменения в ръбовете и фугите в края на пода. В Уилямс изпробват нови елементи около задните спирачни апарати.
Ride onboard with @alex_albon upon our return to the magical Marina Bay Street Circuit ✨🇸🇬#SingaporeGP #F1 @WilliamsRacing pic.twitter.com/9Z3mEleHM3
— Formula 1 (@F1) September 30, 2022