Давид Санчес се изказа доста оптимистично за прогреса на Алпин. Френският инженер е на мнение, че отборът разполага с „всички елементи“, за да се върне в челото на колоната и да се бори за подиуми и победи.
Алпин претърпя огромни сътресения през последната година. Френският отбор направи редица структурни промени и се раздели с хора като Отмар Шафнауер, Алан Перман, Пат Фрай, Мат Харман и др. Алпин също така преструктурира техническия си отдел в Енстън
Отборът изпитваше огромни затруднения в първите няколко старта. Те бяха свързани с A524. Автомобилът имаше наднормено тегло и изоставаше сериозно от аеродинамична страна. В същото време двигателят на Рено продължаваше да изостава спрямо тези на другите производители.
С напредване на сезона Алпин постигна напредък. Френският отбор започна да печели точки и да изпреварва Заубер, Уилямс и дори Хаас. В момента екипът от Енстън заема осмото място при конструкторите с актив от 9 точки.
Преди два месеца Алпин се подсили с Давид Санчес. Опитният френски инженер е заемал ръководни позиции във Ферари и Макларън. Санчес също така е работил в Енстън в началото на своята F1 кариера.
Алпин направи крачка напред благодарение на Санчес. Той успя да стабилизира представянето на тима и развие автомобила. Опитният инженер подчерта факторите, допринесли за напредъка на отбора, включително значителното намаляване на теглото на автомобила.
„Автомобилът до голяма степен е подобен на този от началото на сезона. Премахнахме голяма част от излишното тегло. Сега вече то е ограничено“ сподели Санчес.
„Имаме голям напредък. Бих казал, че от Имола насам опознаваме все повече автомобила и разбираме как да извлечем повече от него. Това е тенденцията. Междувременно работим във фабриката върху това как да го направим по-добър, да внасяме повече части и да вървим все по-напред“, добави изпълнителният технически директор на Алпин,
Санчес е оптимист за перспективите на Алпин. Той потвърди, че до края на сезона и след това са планирани много допълнителни разработки.
„Разполагаме с всички съставки, за да се върнем в челото. Имаме доста [разработки]. Във фабриката се върши много работа. Сега вероятно ще започнем да внасяме някои части около лятната ваканция, а вероятно и доста повече след това“, обясни Санчес.
Тази година Санчес се завърна в Енстън след дълго отсъствие. Французинът призна, че е свидетел на значителен растеж и развитие във фабриката на тима
„Съоръжението се е разраснало много от последния път, когато бях там. Бих казал, че всички съставки определено са на мястото си. Сега става въпрос за това ние във фабриката да извлечем максимума от всичко и да се съсредоточим върху развитието на автомобила.“
Алпин започна да изглежда много добре в технически аспект. Отборът има задачата да намери заместник на Естебан Окон. Спряганите имена за втория кокпит на тима са Мик Шумахер, Джак Дуън, Карлос Сайнц, Гуаню Жу и Валтери Ботас.
Самият Санчес потвърди, че Алпин продължава търсенето на нов съотборник на Пиер Гасли. Но според него, по-важно за отбора е правилното развитие на болида.
„Мисля, че от гледна точка на пилотите все още проучваме нещата за следващата година. Засега се съсредоточаваме върху автомобила, Лично аз се съсредоточавам върху автомобила.“ каза той.
„Планът е да се опитаме да направим голяма крачка напред. Имаме необходимия ресурс. Сега се опитваме да използваме всичко, за да приведем автомобила във възможно най-добра форма. Имаме много идеи. Сега въпросът е да успеем да ги реализираме“, завърши Давид Санчес.
12 done. 12 to go 👊 pic.twitter.com/YsyNQcWcoy
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) July 11, 2024