Логан Сарджънт коментира катастрофата си в първата свободна тренировка за Гран при на Япония. Пилотът на Уилямс призна, че е допуснал глупава грешка, която е струвала много скъпа.
Този уикенд Сарджънт се състезава с шасито, използвано от Александър Албон в Мелбърн. Англо-тайландският състезател претърпя тежък инцидент във втората тренировка на пистата Албърт парк. В резултат на това от Уилямс не успя да поправят навреме щетите в неговия болид. Затова отборът реши да му предостави колата на Сарджънт и да лиши американеца от по-нататъшно участие в рейс уикенда
От Уилямс успяха да поправят шасито навреме за Гран при на Япония. Екипът реши да го предостави на Сарджънт. Така младият американец се включи в първата свободна тренировка за уикенда на Сузука.
В средата на първата сесия Сарджънт претърпя инцидент. Състезателят на Уилямс мина през тревата около завой №7 и загуби сцепление. В резултат на това той се удари в стената и предизвика спиране на сесията.
Колата на Сарджънт получи щети по предното окачване и трансмисията, които нямаше как да бъдат поправени навреме за FP2. Следователно американецът трябваше да приключи преждевременно участието си в през днешния ден.
„Поставих автомобила на място, което не осъзнавах, че е там. Това беше глупава грешка, която не трябваше да допускам още в първата тренировка За щастие не беше като грешката миналата година [в Сузука]. Въпреки това все пак оставих някои повреди, но за щастие всичко беше по-добре, отколкото можеше да бъде“, сподели Сарджънт.
Американецът беше категоричен, че катастрофата не е резултат от липса на увереност след случилото се в Мелбърн.
„Определено тя [увереността ми] изобщо не беше срината. Ако не друго, то в този кръг имах седмица почивка и се чувствах по-свеж и готов за работа от всякога.“
„[Няма] загубена увереност. Искам да се възстановя малко след днешния ден. Това няма нищо общо с увереността. Беше просто визуална грешка, която ще забравя и ще се фокусирам върху съботния ден“, каза още Логан Сарджънт.
От Уилямс са убедени, че автомобилът ще бъде готов за участие в утрешните сесии.
„Той ще се върне в FP3. Макар че катастрофата на Логан причини много щети, те бяха ограничени до окачването, крилата и пода, без да има повреди по шасито или задвижващата система“, обясни Дейв Робсън.
Шефът на Уилямс Джеймс Ваулс се съгласи, че причините за двете катастрофи на Сержант в Сузука са били съвсем различни
„Това, което видяхте тук, не беше грешка на пилот, защото той е натискал до краен предел. Това е съвсем различен тип грешка. По всичко личи, че Логан не беше на границата на възможностите на автомобила. Той просто не е знаел къде се намира автомобилът на пистата спрямо мястото, където е очаквал да бъде така или иначе“, коментира Ваулс.
Working together and pushing flat out to repair Logan’s car for the weekend 💙 pic.twitter.com/ktxszr9OQH
— Williams Racing (@WilliamsRacing) April 5, 2024
Другият пилот на Уилямс Александър Албон даде 12-то време в първата сесия, а във втората не записа време.
„Трудно е да се каже къде сме с толкова малко направени обиколки. Искаше ни се да караме повече в FP2, тъй като не се чувствахме много комфортно с автомобила след първата сесия“, каза Албон.
„Опитахме се да направим някои промени, за да подобрим това, но нямаше какво да направим при тези ограничени пробези. Надявам се, че настройките ще работят добре в третата тренировка и ще можем да научим повече за автомобила преди квалификацията“, добави пилотът на Уилямс.
Alex reflects on a tricky Friday at Suzuka 🇯🇵 pic.twitter.com/xBpnYdzhjv
— Williams Racing (@WilliamsRacing) April 5, 2024