Добре информираните за ставащото в Рено френски журналисти от Ото Ебдо твърдят, че сделката между Фернандо Алонсо и екипа е била подписана в Лозана, Швейцария. Споразумението обаче не се обявявало официално заради утрешното заседание на борда. На него ще бъдат обявени приоритетите на компанията и взети важни решения за излизане от кризата. Възможно е и още по-голямо забавяне поради политически и стратегически причини, но испанецът приел предложението и плана на Рено за 2021 и 2022 г.
През юли 2021 г. Алонсо ще навърши 40 години и завръщането му в спорта би се случило на възрастта, на която го направи и Михаел Шумахер, когато се присъедини към Мерцедес след три години пауза
Германецът не постигна успех, но помогна при изграждането на шампионския екип и според французите ролята на Алонсо може и да е подобна. Той спечели и двете си титли с тима и винаги е имал отлични отношения с хората в Енстън. Техническият екип сега се ръководи от един от най-близките му инженери – Пат Фрай.
За 2022 г. в сила влизат новите правила и колите напълно ще се променят. Развитието им ще става при много по-строги бюджетни ограничения, чиято цел е да започне изравняване на силите.
Според французите благодарение на въвеждането на бюджетния таван е възможно изобщо Рено да остане във Формула 1
Шефът на тима Сирил Абитебул заяви, че това ще позволи наистина спортът да стане по-интересен и с повече различни победители, отколкото в последните години.
„Кризата е огромна и сега е още трудно да се предположи какъв действително ще бъде ефектът”, заяви Абитебул. „Но всички неща, които постигнахме: по-добро разпределение на пари от наградния фонд, по-ниска бюджетна граница… много по-ниска, отколкото беше, са силно положителни. Ние настояваме за тези цифри от години и те ще направят спорта далеч по-интересен. Според мен това ще е вече един добър бизнес модел. Ако нещата се получат, редица производители, които в миналото обмисляха участие в Гран при, но се въздържаха, ще могат да се присъединят. Така ще стане още по-добре. Наистина е чудесно, че успяхме да спрем това лудо състезание по харчене за минимални промени в задвижванията. Нашият глас най-накрая бе чут, а това беше гласът на здравия разум. Сега всичко е насочено в правилна посока за спорта, твърдо съм убеден в това.”
Според Абитебул Рено няма да си тръгне скоро от спорта. По-ниските разходи са много важен, но не единствен фактор за участието в F1.
„Ние сме във Формула 1 от 70-те години (на XX век) и сме верен участник. Но не сме в спорта заради миналото и лоялността, а защото това е важно за днешните и утрешните ни клиенти”, бе категоричен французинът. „Моторният спорт е уникален начин да стигнеш до хората. Ние ползваме и много други маркетингови активности, но при него има състезание на технологиите, което е много емоционално. За нас чувствата на хората са изключително важни. Затова смятаме да продължаваме да участваме в състезанията още много дълги години!”
Следващата стъпка, която той смята, че трябва да се направи, е да са намалят огромните заплати на пилоти и водещи личности в екипите
Любопитно е, че не се знае каква част от заплатата на Фернандо Алонсо ще поеме Либърти Медия. Те притежават търговските права и също лобират отдавна за завръщането на испанския пилот.