Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сезон 2022: Колко по-бавни ще са болидите догодина

Сезон 2022: Колко по-бавни ще са болидите догодина

5510
0
Формула 1, F1, 2022
снимка: F1

Битката за титлата във Формула 1 през сезон 2021 е ожесточена, но колкото повече наближава краят на състезателната година, толкова повече внимание се обръща на очакванията за 2022 г. Тогава влизат в сила нови технически правила и колите ще са напълно различни. Регламентът бе променен с идеята да се създадат повече възможности за отборите и по-малките екипи също да имат шанс да участват в борбата за призови места. Дали това ще се осъществи, все още не е ясно. Серхио Перес например коментира, че вероятно първоначалното усещане ще е за по-трудно управление в сравнение с настоящите болиди.

„Още е много рано. Карал съм новата кола няколко пъти в симулатора, а трябва да изчакаме да излезе на писта и да тръгнем от там. Очевидно е, че автомобилът е много различен. Настоящите ни коли са най-добрите болиди, които някога сме карали, така че за съжаление всичко ще се усеща зле в сравнение с тях. Но се надявам скоро да станат по-приятни за управление“, коментира Перес.

Шефът на Ред Бул в F1 Кристиан Хорнер посочи очевидното – че следващият сезон е ново начало за всички отбори.

„Това е изцяло различна философия. Изпреварванията ще са повече, когато колите са в състояние да се следват една друга. Управляващата организация премахва всичко, което сме свършили през последните пет години и налага бюджетни ограничения, за да помогне на по-малките отбори. Всички започват от нулата. Някои ще се справят, други не. Ще е страхотно да се наблюдават първите тестове в Испания. Обикновено някой открива различна интерпретация на правилата и получава предимство в началото – човек само се надява да е неговият тим“, коментира Хорнер.

Според Отмар Шафнауер от Астън Мартин скоростта на новите коли ще е по-ниска в сравнение с тази на настоящите. Прогнозата му обаче претърпя сериозно развитие от 2019 г., когато новите правила бяха оповестени. Тогава той смяташе, че темпото ще падне с 5-7 секунди, но сега предвиждането му е значително по-ниско

„Ще зависи от пистата. Според мен на някои трасета темпото ще е сравнимо със сегашното, на други ще е по-ниско. Но прогнозата ми за 5-7 секунди бе преди да се заемем с проекта. Мисля, че ще сме много по-близо. На места разликата може да е половин секунда, на други – 1-2 секунди“, посочи Шафнауер.

Спортният шеф на Пирели Марио Изола споделя мнението на ръководителя на Астън Мартин в F1.

„Очакванията бяха новите коли да са 2 до 3 секунди по-бавни от сегашните. В течение на проектите обаче симулациите на отборите ставаха все по-надеждни. Сега прогнозата е, че новите болиди изобщо няма да са с толкова по-ниска скорост“, обясни Изола.

„“Мулетата“ от 2016-2017-та, които използвахме за тестове, бяха с 5 секунди по-бавни от сегашните коли. А ние бяхме консервативни в подхода си, така че новото поколение автомобили ще са по-бързи. Трябва да се вземе предвид още, че тези болиди ще се развиват. От началото до края на сезона може да има напредък с две секунди“, допълни той.