Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Шефовете на екипите от F1 обсъждат днес с Екълстоун как да намалят...

Шефовете на екипите от F1 обсъждат днес с Екълстоун как да намалят разходите

44
0
Формула 1

Шефовете на отборите от Формула 1 ще обсъдят днес с Бърни Екълстоун подходите за пестене на средства в спорта. Срещата ще се състои в Монако и бе организирана от президента на ФИА Жан Тод във връзка с предложенията световната федерация да участва по-дейно в контролирането на бюджетите. В дневния ред са заложени и други въпроси като промяна формата на тестовете във Формула 1, новите правила за двигателите, които ще се използват от 2014 г. и т.н.

На събирането ще присъстват всички началници на екипи от F1. Това определено е постижение, като се има предвид, че в организацията на отборите (ФОТА) останаха 7 от 12-е отбора. Испания Рейсинг не членува от миналата година, а Ферари, Ред Бул, Заубер и Торо Росо напуснаха официално в началото на тази.

Срещата е свързана с това да видим дали може да се намерят някакви мерки, чрез които да намалим разходите в F1 – заяви оглавяващият Ферари Стефано Доменикали. – Ще обсъдим много неща, ще разберем дали можем да постигнем консенсус. Трябва да сме наясно къде се намираме и да се опитаме да пестим средства заради бъдещето на F1.

Сред тимовете съществува тревога от качването цената на новите двигатели за 2014 г. Отлагането с година на въвеждането им спрямо първоначалните планове няма да спести нищо на производителите като средства, изразходвани за разработката.

– Ние имаме две програми за мотори и не можем да субсидираме всичко през цялото време – заяви вицепрезидентът моторспорт на Мерцедес Норберт Хауг. – Отлагането ни коства повече пари. Ферари, Рено, ние и PURE ще похарчим повече, докато разработваме по-дълго проекта.

Според шефа на Макларън Мартин Уитмарш е важно стойността на агрегатите да не скочи драматично. Той смята, че голяма част от екипите във Формула 1 не могат да си позволят $20-$25 млн. за мотори.

Трябва да уважаваме факта, че производителите харчат сериозни средства, за да създадат новите двигатели. Но доста отбори не искаха подобно нещо и няма да могат да харчат сериозни суми за тях. ФИА и тимовете трябва заедно да осъществят плавен преход от настоящите към новите правила, за да имаме достатъчно жизнеспособен бизнес и в бъдеще – допълни англичанинът.