Шефът на Хаас във Формула 1 Гюнтер Щайнер се съмнява, че предоставянето на клиентски автомобили на малките отбори в спорта може да се използва като средство за контрол. Кристиан Хорнер от Ред Бул заяви наскоро, че е склонен да приеме подобен вариант с цел намаляване на разходи. Екипът от Милтън Кийнс и Ферари се противопоставят на желанието на голяма част от останалите тимове за сваляне на бюджетите под $150 млн. Според Хорнер клиентските болиди са вариант за намаляване на харчовете без допълнителни ограничения. Щайнер не е на това мнение.
„В момента подобен план всъщност няма практическо значение, защото всички малки екипи са намерили начин да се справят”, заяви той пред нидерландския телевизионен канал Зигоспорт.
„Ние не искаме повече пари. Желанието ни е големите отбори да работят с по-малки бюджети, за да можем да сме по-конкурентоспособни спрямо тях”, продължи Щайнер
„И те сега казват „необходими са клиентски автомобили”, така че големите тимове да манипулират представянето ни. Говорят за коли на по една година, тоест да са сигурни, че ще останат пред нас. Опитват се да организират нещо с цел да не можем да ги доближим. Честно казано, не мисля, че Ферари на една година ще е по-бързо от тазгодишната ни кола.”
Щайнер разказа, че работи от вкъщи и сподели, че собственикът на Хаас Джийн Хаас ще изчака известно време преди да вземе решение за съдбата на отбора.
„На никого не се харесва да получи заповед за уволнение, било то и временно. За щастие повечето ни хора разбират защо са необходими такива мерки. Не се опитваме да правим икономии, а да съхраним работните места. Състезания падат едно след друго, което много ни вреди. Източниците ни на доходи са ограничени, а има сметки за плащане. Съществува вариант, при който да няма надпревари тази година. А когато няма стартове, няма и приходи. Има риск екипът да не оцелее. Джийн Хаас е готов да почака, но като всеки бизнесмен не може да чака вечно. Засега е спокоен, но в един момент ще му се наложи да вземе решение.”
„Кризата ни дава шанс да променим всичко. Длъжни сме да го сторим, за да оцелее спортът ни”
„Не би било справедливо в него да останат само трите най-силни отбора. Когато Макларън и Рено говорят, че бюджетите трябва да се намалят, то те не го правят просто така. Това са производители, големи компании. Знаят накъде върви светът и че не може да се продължава така. Формула 1 се променя, надявам се за добро. Дано останат 10 отбора и всички да могат да се борят за подиуми. Но дори да увеличим броя на претендентите за топ 3 до 5, пак ще е страхотно.”
Ръководителят на Хаас сподели също така, че очаква до две-три седмици да има официално изявление по отношение началото на сезона във Формула 1. Според него през втората половина от годината ще се състоят надпревари, като някои от тях ще са без зрители, но на други ще има публика.
„Има добри изгледи за състезание в Австрия в началото на юли. Има още някои неща по отношение на безопасността и сигурността, които трябва да се уточнят. ФОМ работи по тях. Надявам се, че в следващите две до три седмици ще има нещо официално, спекулациите ще спрат, а ние нямаме търпение отново да се състезаваме. Не мисля, че ще изкараме цял сезон без зрители. Не знам обаче дали е добра идея да се правят по две състезания на едно и също трасе.”
On this date…throwing it all the way back to 2017. @RGrosjean does the business for a second straight #BahrainGP. Takes the ? in 8th collecting 4 points! ????#HaasF1 #F1 #R8G pic.twitter.com/oggpEqJ2so
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) April 16, 2020