Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Щастливият край на едно дълго очакване

Щастливият край на едно дълго очакване

56
0

Снимки: Arthur Thill – ATP Sportnews Luxembourg, Sutton Images HP, Getty Images Shell, BMW

Ник Хайдфелд бе един от най-подценяваните пилоти във Формула 1 до този сезон. Заедно с Джанкарло Фисикела на него му бе трудно да намери място в голям отбор въпреки безспорните му качества.

Събитията през последната година обаче му дадоха най-после шанс.

Франк Уилямс смяташе, че е заместил Ралф Шумахер и Хуан Пабло Монтоя с Марк Уебър и Дженсън Бътън, но трансферът на британеца бе оспорен и той остана в БАР поне до края на настоящия сезон. Така Ник получи възможност в честен спор да се бори за второто място с Антонио Пицония в тестовете и спечели. Пицония имаше повече опит в кокпита на Уилямс. Въпреки превъзходството на германеца Франк Уилямс и Патрик Хед на няколко пъти отложиха решението на въпроса кой да заеме второто място в екипа и даваха нови шансове на бразилеца.

В крайна сметка влиянието на BMW и неоспоримите качества на Хайдфелд му донесoха желаното място в Уилямс, а после нещата станаха още по-неприятни за мнозина дори и в самия тим.

В началото на сезона Марк Уебър се смяташе за безспорния номер 1 в отбора, но Хайдфелд успя да измести австралиеца от светлината на прожекторите. Годината не започна приятно, след като при сблъсък със световния шампион Михаел Шумахер Хайдфелд отпадна от Гран при на Австралия. Неколкократно качване на подиума впоследствие обаче накара всички да обърнат внимание на малкия, почти срамежлив германец. Вторите места в Монако и на Нюрбургринг му донесоха необходимата самоувереност, а първата позиция на старта за Гран при на Европа показа, че за предимство на Марк Уебър вече и в квалификациите трудно може да се говори. Хайдфелд направи изключително чисти изпреварвания в Малайзия и Монако и успя в повечето състезания да остави съотборника си далеч назад.

Така, след като успехът кацна на рамото му, а дългогодишната му приятелка Патриция носи първото им дете, изглежда, че нещата в живота на Хайдфелд най-сетне се подредиха.

Не всичко обаче, поне доскоро, изглеждаше така розово и в бъдещето. Дългосрочният договор на Уебър и почти сигурното привличане на Бътън поставят отново под въпрос бъдещето на Хайдфелд. Подписването на сделката между BMW и Заубер обаче отвори една огромна възможност за преминаването му там, но все още всичко е въпрос на преговори. “Винаги съм знаел, че ако някога отида в топ тим, ще имам успех, и нямам право да пропускам този шанс – заяви германецът в равносметката си за полусезона. – Това бе един вид реалистичен оптимизъм, който ми помагаше да гледам напред в тежките години в миналото, като тази в Джордан например.”

Особено след сделката Заубер-BMW Ник вече не е притеснен за бъдещето си, независимо че на мюнхенци ще им трябват време и хора, които да накарат съоръженията на Заубер да заработят. Очаква се един от най-модерните аеротунели да работи на три вместо на една смяна и колата да е много по-добра.

Той не е притеснен особено за бъдещето си, защото сега всички гледат на него по друг начин.

Странно е наистина обаче защо досега бе подценяван. Още с влизането си в Гран при през 2000 г. Хайдфелд показа завидни качества и дори успя да се противопостави успешно на доста по-опитния си съотборник Жан Алези. Годините, прекарани след това в Заубер, трябваше да завършат напълно обучението му и той да се завърне рано или късно в Макларън-Мерцедес – отбора, който държеше правата му. Решението на Мерцедес обаче да не залага на германец, тъй като медиите в Германия биха обърнали при евентуални успехи повече внимание на сънародника си, отколкото на техниката, доведе до най-голямото разочарование за Хайдфелд в кариерата му. Вместо Ник от Макларън взеха съотборника му от сезон 2001 Кими Райконен, когото германецът определено контролираше през целия сезон и спрямо когото се представи доста по-добре тогава с първия спечелен подиум в кариерата си. Ник бе потресен и може би за първи път разбра, че корпоративните интереси са по-важни в Гран при от качествата на даден пилот.

“Сега всичко стои по друг начин, аз все още съм разочарован от решението на Макларън, но това си е политика на фирмата – прави равносметката си Хайдфелд. – Водят се разговори с няколко тима, но все още се намираме в прекалено ранна фаза от сезона, за да се ангажирам с някого за следващата година. Ще се концентрирам върху това да спечеля колкото се може повече точки от всяко състезание, защото искам, когато трансферната въртележка се завърти, да бъда във възможно най-изгодната позиция за преговори.”

Позицията на тима на Уилямс относно пилотите на екипа за догодина все още не е ясна. Определено, докато сър Франк и Хед мислеха да наемат Хайдфелд едва ли не за пълнеж през тази година, германецът обърна представите им и получи доста високи оценки и от двамата. Сега вече е трудно пък да се направи изборът кой да остане в отбора, при положение че има трима кандидати за двата кокпита.

“Ник направи изключителни състезания – признава пред медиите Франк Уилямс. – Той определено има изключителни качества и това не може да бъде поставяно под съмнение. Но все още е трудно да се каже кои ще са нашите състезатели догодина.”

В момента голямата цел на Хайдфелд продължава да бъде първата му победа във Формула 1. “Винаги съм се целил високо и винаги съм знаел, че имам качествата за това. Голямата ми мечта и цел продължава да е шампионската титла. За това обаче се искат победи, а сега съм толкова близо до тях, колкото никога преди. Разбира се, и доста далече сме от това нещо, защото преднината на Макларън и Рено е голяма. Не знам в бъдеще къде ще се състезавам, но със сигурност желанието ми е …