В Саудитска Арабия са изключително развълнувани да посрещнат Формула 1. Организацията в Джеда е изключителна още от летището
Пристигащите са максимално улеснени още от летището въпреки задължителните тестове, които се правят още там. За хората от Формула 1 – отбори и пилоти, служители на ФИА и Либърти Медия – е отделен специален коридор. Ръководството на F1 подсигури необходимите визи за представителите на медиите. Навсякъде цари ентусиазъм, но нещата са малко по-различни на самата писта.
снимки: Майкъл Потс
Асфалтът на трасето в Джеда е положен, поставени са и предпазните бариери
Около пистата обаче ситуацията прилича повече на строителна площадка, отколкото на трасе за F1. Практически навсякъде текат довършителни работи – по пътищата за достъп, трибуните, сградите в падока. Състезанието се очаква със сериозен интерес, тъй като битката в шампионата за сезон 2021 е особено ожесточена.
Just over a week until the #SaudiArabiaGP takes place at the all-new Jeddah Street Circuit!
With all our debris fences now installed, there are just 60 of our ‘flexible openings’ to be fitted for the @F1 TV camera operators and trackside photographers. pic.twitter.com/9g0gxaEwL8
— Geobrugg Motorsport (@GeobruggM) November 25, 2021
„Силен двигател ще помогне, но не е като конфигурацията да е само от прави“, посочи Херман Тилке, на чието архитектурно студио е проектът за пистата в Джеда. „Има някои бързи завои, които могат да са предимство за Ред Бул с правилните настройки. А е и улична писта, а този тип трасета често имат свой собствен характер.“
- Според проведени симулации на терена Джеда трябва да е сред най-бързите писти на календара. Новото трасе е на второ място като средна скорост след Монца и пред Силвърстоун. При виртуалните изпитания е постигната стойност от 252,8 км/ч.
- С дължина от 6,175 км, пистата в Саудитска Арабия е втората най-дълга конфигурация след белгийската Спа-Франкоршамп (7,004 км). Сред уличните трасета обаче Джеда е първенец.
- Това ще е пистата с най-много завои в календара – 27.