Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Шумахер най-бърз в първата тренировка на Монца

Шумахер най-бърз в първата тренировка на Монца

53
0
Михаел Шумахер

Михаел Шумахер (Мерцедес) бе най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Италия. Седемкратният световен шампион изпревари с 0,301 сек Дженсън Бътън (Макларън) и с 0,340 сек съотборника си Нико Розберг.

Прекрасно време и разкошно слънце приветстваха Формула 1 в началото на състезателния уикенд. Според прогнозите и трите дни на Монца ще са на суха писта. Тази сутрин температурата на въздуха бе 23 градуса, а на пистата – 28 (до края на сесията асфалтът се нагря до 30 градуса).

Отборите от F1 са на италианското трасе с максимално изчистени конфигурации на крилата си за възможно най-ниско аеропритискане. Повечето екипи изследваха поведението им още в първите си обиколки (елементите бяха покрити с аеробоя). Различните компоненти в повечето случаи са специално за Монца и уникалните изисквания на най-бързата писта в календара на F1. В Испания Рейсинг обаче бюджетът е толкова малък, че тимът бе с нормалните си крила, тъй като не е в състояние да направи отделни за този старт.

Първите времена се появиха в таблицата доста бързо, още преди да са изминали 10 минути от началото. Фелипе Маса даде 1:28.370 мин, но тогава трасето утихна, тъй като всички се прибраха по боксовете си. Миналогодишният полпозишън на Себастиан Фетел бе 1:22.275 мин, така че работата тепърва предстоеше.

Междувременно Стив Брайън от АР, които работят с Лотус, Уилямс, Катерам, Форс Индия, разясни, че Монца натоварва много сериозно спирачките и е втора по този показател в календара след пистата в Монреал. Той сподели, че някои от материалите в тях са различни, но като цяло са същите като на Спа. Спирачките достигат температури от 650-750 градуса по Целзий, а комплектът струва около 5000 паунда.

Работата на пистата бе възобновена около половин час след светването на зеления семафор и скоро Кими Райконен се озова начело с 1:27.369, докато съотборникът му за този уикенд Жером ДАмброзио не бе много стабилен при първото си излизане на трасето. Люис Хамилтън се трудеше по своя Макларън с крила и настройки за ниско аеропритискане и изпревари Кими с 1,023 сек и най-добри постижения и в трите сектора (1:26.326). През това време механиците в Лотус проверяваха пода на колата на Райконен заради едно особено тежко преминаване на бордюр, тъй като се опасяваха да не е строшил нещо.

Алонсо на свой ред излезе пръв след седмата си обиколка на Монца, но секунди по-късно Михаел Шумахер стана първият пилот, слязъл под 1:26 мин – 1:25.961. Мерцедес-ът на седемкратния световен шампион не бе съвсем стабилен, но той успя да свали още от времето си и постигна 1:25.422. Това се оказа и най-бързото време за първите 90 минути подготовка за Гран при на Италия.

Изборът на всички бе гуми хард, като на разположение този уикенд са и медиум.

Фетел се появи на Монца цели 45 минути след началото на тренировката, докато камерите проследиха пристигането на пистата на наказания Ромейн Грожан. Французинът ще проследи уикенда отстрани, след като стюардите му забраниха да участва в Италия заради причинената от него катастрофа след старта на Спа.

От Ферари съобщиха, че са постигнали стабилна база с автомобилите си и ще използват последните около 40 минути от сесията за работа по аеродинамиката си – основно с болида на Маса, за да сравнят различни конфигурации. Алонсо и бразилецът заемаха трета и четвърта позиция в класирането в този момент. В бокса на Макларън пък променяха настройките на предното окачване в колата на Бътън.

Последните 10 минути от сесията бяха както винаги много заети – всички бяха на пистата с изключение на дебютанта от Испания Рейсинг Ма Кинг Хуа. Алонсо предизвика появата на жълти знамена, спирайки след първия завой. Първите предположения бяха за проблем с двигателя (подобен на този, който се случи с Маса на Спа) – испанецът чул необичаен шум и спрял. Пастор Малдонадо също се изтегли встрани от трасето веднага след Роджия с вероятна повреда в хидравликата. Райконен пък полетя за момент във въздуха при още една агресивна атака на бордюри.

Шумахер остана начело в подреждането, следван от Бътън, Розберг, Алонсо, Маса, Хамилтън, Райконен, Перес, Уебър, Малдонадо, Фетел и т.н.